معاینه رایگان جهت پیشگیری از سرطان سینه از 7 تا 14 آبان‌

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

دبیر اجرایی پویش ملی سرطان صورتی با اشاره به اینکه معاینه رایگان پیشگیری از سرطان سینه از امروز به مدت یک هفته در سراسر کشور انجام می‌شود، گفت: با پیشرفت‌های علم پزشکی این بیماری در مراحل اولیه به طور کامل درمان پذیر است.

حسین دانشور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مؤسسه خیریه سرطان و انستیتو کانسر ایران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همزمان با حرکت جهانی آگاه سازی درباره سرطان سینه، پویش ملی سرطان صورتی (رنگ جهانی سرطان سینه) را با هدف آگاه سازی بانوان در مورد علل و علایم سرطان سینه با تأکید بر تشخیص زودهنگام و به موقع برگزار کرده که بخشی از این برنامه در مهرماه و بخش دیگر از هفتم تا چهاردهم آبان‌ماه انجام می‌شود.

وی افزود: شعار این کمپین «هشیار باش، سرطان سینه نشانه دارد» انتخاب شده است که حاکی از ضرورت آگاهی بخشی به بانوان بالای 30 سال در مورد سرطان سینه است. طبق آخرین آمار ثبت شده در کشور، سرطان سینه نخستین رتبه را در میان بانوان مبتلا به سرطان دارد اما خوشبختانه با پیشرفت‌های علم پزشکی و در مراحل اولیه به طور کامل درمان پذیر بوده و فرد مبتلا پس از درمان می‌تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

دبیر اجرایی پویش ملی سرطان صورتی افزود: این کمپین با آموزش سبک زندگی سالم و آشناسازی بانوان با عوامل خطر سرطان، در نظر دارد تا سرطان سینه را بعنوان یک بیماری قابل پیشگیری در سطح جامعه معرفی نماید.

دانشور گفت: به همین منظور از همه دسترسی‌های پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و فضاهای مجازی و همچنین امکانات فیزیکی بیمارستان‌های دانشگاهی و دیگر مراکز داوطلب در جهت آگاه سازی بانوان و اطلاع رسانی درباره ماهیت درمان پذیر سرطان سینه و امکان تشخیص زودهنگام این بیماری استفاده شده و هدف نهائی کمپین، ترغیب بانوان به مراجعه به سیستم بهداشتی، درمانی به منظور معاینه و انجام اقدامات کلینیکی مربوطه است .

وی اضافه کرد: از همه بانوان دعوت می‌شود تا با به اشتراک‌گذاری و انتقال اطلاعاتی که در طول برگزاری کمپین و از طریق وسایل ارتباط جمعی و فضاهای مجازی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در اختیار آنها قرار می‌گیرد، در ترویج و اشاعه پیام کمپین مشارکت کنند.

دبیر اجرایی پویش ملی سرطان صورتی با تاکید بر اینکه این کمپین همچنان ادامه دارد، گفت: پایگاه اطلاع رسانی اختصاصی کمپین ملی سرطان صورتی به طور همزمان و با نشانی https://bc.cancercharity.ir فعال است که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به آن از مطالب آموزشی مختلف استفاده کنند.

دانشور با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها حدود 20 میلیون زن بالای 30 سال در کشور وجود دارد، گفت: هدف اصلی ما از راه اندازی کمپین صورتی در پوشش قرار گرفتن همه این افراد در اقدامات پیشگیری از سرطان سینه است.

وی خاطر نشان کرد: مراکز معاینه رایگان برای ثبت نام شدگان به صورت اینترنتی یا پیامکی به آنها اعلام می‌شود.

اخبار سلامت اخبار