معرفی ۱۷ پیشران طرح مشاغل خانگی خوزستان برای اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۱۷ پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان جهت اخذ تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی معرفی شدند.

در راستای حمایت از تولید و توسعه کسب و کارهای خانگی، پیشران های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دارای مجوز و فعال می توانند از تسهیلات قرض الحسنه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، براساس قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، افرادی که در قالب پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فعالیت دارند باید دارای مجوز رسمی از دستگاه اجرایی متناسب با رشته فعالیت خود باشند.

در حال حاضر چهار دستگاه اجرایی شامل “سازمان صنعت، معدن و تجارت استان”، “سازمان جهاد کشاورزی استان”، “اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان” و “فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان” مرجع صدور مجوز تخصصی برای مشاغل خانگی به صورت پیشران (پشتیبان) یا مستقل در استان خوزستان هستند و افراد متقاضی تسهیلات ابتدا باید با مراجعه به این دستگاه ها براساس رشته تخصصی خود تأییدیه مهارتی لازم را دریافت و سپس برای اخذ تسهیلات اقدام کنند.

متقاضیان پس از ارائه درخواست، با تکمیل مدارک جهت دریافت تسهیلات ردیف مشاغل خانگی به صورت قرض الحسنه به بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران، به عنوان بانک های عامل معرفی خواهند شد.

براساس مصوبه بانک مرکزی این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای افراد مستقل و ۲ میلیارد تومان برای متقاضیان پیشران، بسته به تعداد نیروهایی که شاغل به کار کرده اند، قابل پرداخت است.

این تسهیلات با کارمزد ۴ درصدی و بازپرداخت ۵ ساله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود؛ سهم استان خوزستان از این تسهیلات در سال جاری ۵۶ میلیارد تومان است که قرار شد با اولویت پیشران های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و دارای نیروی زیرمجموعه فعال، پرداخت شود. تاکنون ۱۷ تن از پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از سوی دبیرخانه برای اخذ این تسهیلات معرفی، مشاوره و راهبری شده اند.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار