معرفی 8 هزار میلیارد تومان طرح اشتغال‌زایی به مؤسسات عامل

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معرفی 8 هزار میلیارد تومان طرح اشتغال‌زایی به مؤسسات عامل

معاون وزیر کار با اعلام خبر معرفی 8 هزار میلیارد تومان طرح اشتغال‌زایی در روستاها بر نقش جدی دانشگاه‌ها برای توسعه بازار کار تاکید کرد.
عیسی منصوری، معاون وزیر کار، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه بیش از 8 هزار میلیارد تومان برای استفاده از تسهیلات 6 هزار میلیارد تومانی مصوب صندوق توسعه ملی به مؤسسات عامل معرفی شده‌اند، اظهار داشت: علت معرفی بیش از ظرفیت مصوب صندوق توسعه ملی، عودت برخی طرح‌ها به علت عدم تأمین سرمایه توسط متقاضیان است.
وی در پاسخ به این پرسش که بیشتر طرح‌ها در چه حوزه‌هایی هستند، گفت: اکثر طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی و سپس حوزه خدمات متمرکز شده‌اند.
معاون وزیر کار، افزود: طرح‌های ارائه شده در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی، از جمله دامپروری صنعتی و اصلاح نژاد هستند.
منصوری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، سهم خدمات آی‌تی، گردشگری و بوم‌گردی از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری افزایش خواهد یافت.
وی همچنین از برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت روستا‌ها برای توسعه محصولات بومی و محلی خبر داد و گفت: از 44 هزار روستا، 4900 روستای کانونی برای توسعه اشتغال در کسب‌وکارهای بومی و دارای ارزش افزوده شناسایی شده‌اند که در گام اول این طرح در 1000 روستا کلید خورده است.
معاون وزیر کار، در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش دانشگاه‌ها در توسعه کسب‌وکارهای روستایی و عشایری و دانش بنیان، تأکید کرد: در حوزه‌های دانش بنیان از ظرفیت دانشگاه‌ها برای اشتغال‌زایی بهره‌ می‌بریم و در این باره مراکز علمی نقش جدی دارند.
وی افزود: همچنان معتقدم که پرداخت تسهیلات منتج به ایجاد اشتغال نمی‌شود بلکه باید از طریق مداخلات توسعه‌ای با هدف ایجاد بازار و تسهیل فضای کسب‌وکار به کمک ایحاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار کار آمد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار