معلمان غیررسمی باید در آزمون استخدامی شرکت کنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای افرادی که بعد از سال ۹۲ به هر طریقی با آموزش و پرورش همکاری کردند، مسیر ماده ۲۸  یعنی آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که از آن طریق می‌توانند وارد آموزش و پرورش شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش  درباره امتحانات دانش‌آموزان گفت: ابلاغ کردیم با استفاده از ظرفیت‌هایی که وجود دارد، آزمون‌ها به صورت غیرحضوری باشد.

وی افزود: در باره برخی از دروس هنرستانی و دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی به دلیل ویژگی‌های خاصی که وجود دارد اجازه دادیم با هماهنگی ستاد کرونای استان‌ها، در صورت عدم وجود مشکل و رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی، آزمون‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

امسال امتحانات غیرحضوری است

حاجی میرزایی گفت: رعایت مقررات و اخذ مجوز از ستاد کرونا استان ضرورت دارد، می‌خواستیم به صورت عمومی از ستاد ملی کرونا مجوز بگیریم اما ستاد مجوز عمومی برای برگزاری آزمون‌ها به صورت حضوری نداد بنابراین امسال آزمون‌ها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و همه دانش‌آموزان امسال باید امتحانات را غیرحضوری می‌دهند.

وی ادامه داد: مدارس فقط برای دانش‌آموزان اول و دوم ابتدایی و هنرستان‌ها که باید توانایی آنها احراز شود اگر ستاد کرونا استان اجازه بدهند می‌توانند آزمون حضوری برگزار کنند و اگر اجازه صادر نشد امتحانات آنها هم غیرحضوری خواهد بود تا در اولین فرصت که اجازه امتحانات حضوری داده شد آن را برگزار کنند.

وزیر‌ آموزش و پرورش درباره جذب فارغ التحصیلان دانشگاه شهید رجایی عنوان کرد: به میزانی که سهمیه اختصاص پیدا کند از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان نیرو استخدام می‌کنیم اما بعضی مواقع دانشگاه شهید رجایی مازاد بر سهمیه دانشجوی آزاد گرفته است، آنهایی که براساس سهمیه به ما اختصاص داده شده است همگی استخدام می‌شوند.

در شاد امکانات آزمون مجازی وجود دارد

حاجی میرزایی درباره فروش آزمون‌ساز به معلمان در فضای مجازی بیان کرد: وقتی وارد زیست‌بوم جدید می‌شویم اقتضائات خاص خود را دارد و افراد فعال در بخش خصوصی تلاش می‌کنند راه حل‌هایی را پیشنهاد دهند، در شبکه شاد برای برگزاری آزمون مجازی امکانات لازم را پیش‌بینی کردیم ظرف 10 روز آینده این ظرفیت‌ها توسعه پیدا خواهد کرد و کیفیت برگزاری آزمون ارتقا پیدا می‌کند و نیازی به استفاده از پیشنهادات بیرون از آموزش و پرورش نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: البته به مدارس اجازه دادیم در شرایطی که بخواهند از برگزاری آزمون اطمینان پیدا کنند اگر راه حل‌های دیگری هم وجود داشته باشد از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: شاد از روزی که فعال شده است تقریبا هر هفته ظرفیت‌های خود را توسعه می‌دهد و در هفته‌های آینده چند ظرفیت جدید آن رونمایی می‌شود که قابلیت ممتاز در اختیار معلمان برای آموزش مجازی قرار می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام نیروهای نهضتی و خرید خدمات آموزشی بعد از سال 92 عنوان کرد: قانون برای نیروهای حق‌التدریس تا قبل سال 91 و برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی تا قبل از 92 تعیین و تکلیف کرده، وضع آنها روشن است و طبق مقررات اقدام می‌شود.

نیروهای غیررسمی سال 92 به بعد باید آزمون استخدامی بدهند

وی ادامه داد: برای افرادی که بعد از سال 92 به هر طریقی با آموزش و پرورش همکاری کردند، مسیر ماده 28  یعنی آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که از آن طریق می‌توانند وارد آموزش و پرورش شوند. مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوند این است که سن‌شان افزایش پیدا کرده که افزایش سن را به سقف مجاز سن شرکت در آزمون اضافه می‌کنیم و می‌توانند با سن بیشتر در آزمون استخدامی شرکت کنند.

آب، برق و گاز هیچ مدرسه‌ای نباید قطع شود

حاجی میرزایی همچنین درباره هزینه آب، برق و گاز مدارس عنوان کرد: در قانون بودجه پیش‌بینی شده که آب، برق و گاز مدارس رایگان است اما قیدی درباره رعایت الگوی مصرف آمده است، برخی مدارس ممکن است تعداد دانش‌آموزانشان افزایش پیدا کرده باشد یا مدرسه دو نوبته شده باشد بنابراین مصرف آنها بیش از الگوی تعیین شده  شده است، با وزارت نیرو و نفت تفاهم کردیم که الگوی جدید را متناسب با تعداد دانش آموزان تعیین کنند.

وی متذکر شد: هیچ مدرسه‌ای نباید آب، برق و گازش به دلیل عدم پرداخت قطع شود و این تعهد مسئولان وزارت نفت و نیرو است. البته بخشی مربوط به مطالبات سالهای گذشته است که پرداخت نکرده‌اند و برنامه ریزی شده تا پرداخت شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار