مقام‌آوری سایت معلمان فیزیک خوزستان برای سومین سال متوالی/همه فعالیت‌های انجمن خودجوش است

دسته ها: اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس انجمن علمی و آموزشی معلمان فیزیک خوزستان با اشاره به مقام‌آوری سایت این انجمن در جشنواره فیزیک کشور برای سومین سال پیاپی، گفت: از مسئولان استان گله‌مندیم که در طول این سال‌ها با اینکه موفقیت‌های سایت این انجمن و مقام‌آوری آن را در سطح کشور می‌دیدند، حمایتی انجام ندادند.

رضا خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به آغاز فعالیت‌های این انجمن از سال 80 اظهار کرد: این انجمن در راستای ارتقا آموزش فیزیک در استان، راه‌اندازی شد و فعالیت‌های آن معطوف به دبیران فیزیک استان است.

وی در خصوص فعالیت‌های انجمن اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مختلف علمی، انتشار و تألیف مطالب علمی و آموزشی مانند چاپ کتاب‌های کار ویژه معلمان، تهیه و تکثیر سی‌دی‌های آموزشی، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت آموزشی و برگزاری کارگاه‌ها و اردوها و بازدیدهای علمی برای دبیران، از فعالیت‌های انجمن هستند. همچنین از دیگر کارها هماهنگی برای معلمان است که در یک حرکت جمعی در همایش‌های کشوری و کنفرانس‌ها و گردهمایی‌ها مانند کنفرانس آموزش فیزیک ایران که هر ساله برگزار می‌شود، شرکت کنند.

رئیس انجمن علمی و آموزشی معلمان فیزیک خوزستان با بیان اینکه سایت این انجمن، سه سال پیش افتتاح شده است، گفت: این سایت که با مدیریت اکبر موحد و همکاری شورای اجرایی این انجمن فعالیت می‌کند، در دو سال گذشته، موفق به کسب مقام اول کشوری و امسال، موفق به کسب مقام سوم کشوری در جشنواره فیزیک شد.

خاکسار عامل موفقیت‌های سایت را معطوف به فعالیت‌های خود انجمن دانست و ادامه داد: از مسئولان استان گله‌مندیم که در طول این سال‌ها با اینکه موفقیت‌های سایت این انجمن و مقام‌آوری آن را در سطح کشور می‌دیدند، حمایتی انجام ندادند؛ یعنی این کار کاملاً به صورت خودجوش و با هزینه و ابتکار خود معلمان انجام می‌شود و اداره کل آموزش و پرورش و دیگر مسئولان استان در این زمینه نقش و حمایتی نداشته‌اند.

رئیس انجمن علمی و آموزشی معلمان فیزیک خوزستان در خصوص برنامه‌های پیش‌روی انجمن، با بیان اینکه انجمن در تلاش است فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کند، گفت: انجمن معلمان فیزیک خوزستان به تازگی نشست‌های علمی را با عنوان “کافه فیزیک” راه‌اندازی کرده که اولین جلسه آن نیز هفته گذشته برگزار شد، همچنین کتاب کار فیزیک پایه دهم با کمک جمعی از دبیران فیزیک به صورت خودجوش و با هزینه خود انجمن در حال تألیف است.

خاکسار با اشاره به فعالیت این انجمن در شبکه‌های مجازی گفت: اکنون انجمن دارای سه گروه اطلاع‌رسانی، بررسی کتاب درسی و تألیف کتاب‌های کار در شبکه‌های مجازی و همچنین کمیته‌های بررسی کتاب‌های نونگارش، کمیته انتشارات، کمیته روابط عمومی و کمیته بزرگداشت مقام معلم بوده و بیش از 200 معلم عضو این انجمن هستند.

اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار