منابع آزمون دستیاری ۹۹ تغییر قابل توجه ندارد/ اطلاع رسانی تغییرات

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: تغییر قابل توجه و بدون اطلاع قبلی در منابع آزمون دستیاری سال ۹۹ اعمال نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، معاونت آموزشی وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای نسبت به درخواست های متعدد داوطلبان شرکت در چهل و هشتمین دوره آزمون های پذیرش دستیار تخصصی در اسفند ماه ۹۹ مبنی بر تعویق این امتحان به دلیل تغییر منابع آزمون واکنش نشان داد و هرگونه تغییر قابل توجه و بدون اطلاع قبلی در منابع این آزمون را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به درخواست های متعدد داوطلبان شرکت در چهل و هشتمین دوره آزمون های پذیرش دستیار تخصصی در اسفند ماه ۹۹  مبنی بر تعویق این امتحان به دلیل تغییر منابع، اعلام می شود که هیچ تغییر قابل توجه و بدون اطلاع قبلی در منابع آزمون ها انجام نگرفته است.

همچنین تغییر منابع درس های جراحی عمومی، زنان و زایمان و ارتوپدی از سال قبل اعلام شده و عدم رعایت آن منجر به مشکل حقوقی می شد. لذا با عنایت به وضعیت تاخیر در اعلام منابع به دلیل شرایط پاندمی کووید-۱۹، حجم بعضی از منابع حتی المقدور کاهش یافت.

تغییر در منبع بیماری های قلب و عروق نیز علیرغم نظر کارگروه های بورد تخصصی قلب و عروق و بورد پزشکی عمومی و تغییر در منابع پنج درس مینور (پاتولوژی، فارماکولوژی، رادیولوژی، گوش-گلو و بینی و بیماریهای پوست) نیز به دلیل شرایط پاندمی کووید-۱۹ جهت اجرا از سال بعد موکول شد.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور می شود از زمان اعلام رسمی اپیدمی کووید-۱۹ در کشور، سعی شده است با هدف کمترین آسیب به آموزش، آموزش دهندگان و فراگیران علوم پزشکی و حداقل عقب افتادگی در دوره های آموزشی با صدور بیش از ۲۵ بخشنامه با همکاری دانشگاهها، فرآیند آموزش در سطح کشور را هدایت کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار