منابع آزمون پیش کارورزی تغییر نکرده است/ دانشجویان نگران نباشند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

منابع آزمون پیش کارورزی تغییر نکرده است/ دانشجویان نگران نباشند

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه ابلاغی که برای برگزاری این آزمون به دانشگاه‌ها شده، همانند دوره گذشته است، گفت: منابع آزمون هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر طاهر چنگیز، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت، با بیان اینکه تغییری از جانب وزارت بهداشت در نحوه اجرای آزمون پیش‌کارورزی صورت نگرفته است، گفت: ابلاغی که برای برگزاری این آزمون به دانشگاه‌ها شده همانند دوره‌های گذشته است و دانشگاه‌ها کماکان و همچون گذشته در برگزاری آزمون با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت برگزاری آزمون همچنان با مراکز مناطق آمایشی است، گفت: سوالات پیش از این نیز بین مناطق رد و بدل می شده است و مناطق با یکدیگر همکاری می کرده اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت، با بیان اینکه در هر منطقه برای هر آزمون حداقل ۳۵ نفر درگیر طراحی سوالات می‌شدند و این در شرایطی بود که در برخی مناطق گاهی جمعا ۲۰ داوطلب نیز برای برخی از آزمونها وجود نداشت، گفت: کماکان منعی برای طراحی سوالات توسط مناطق مختلف وجود ندارد و ابلاغ مسئولیت آزمون به تمام مناطق داده شده است.

چنگیز خاطرنشان کرد: منابع آزمون کماکان متمرکز است و ۵۰ سوال تراز کشوری وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه عاونان مناطق پاسخگوی هرگونه مشکل احتمالی در خصوص آزمونهای علوم پایه و پیش کارورزی هستند به دانشجویان توصیه کرد در مدت زمان باقی مانده منابعی که پیش از این به عنوان منابع آزمون معرفی شده است را مطالعه کنند و از هر گونه گمانه زنی و نگرانی در خصوص آزمون بپرهیزند.

گفتنی است، دانشگاه‌های ثبت‌نام کننده و برگزار کننده آزمون‌ پیش کارورزی شهریور ۱۳۹۶ در مناطق ۱۰ گانه در مجوع شامل یازده دانشگاه علوم‌پزشکی، مازندران، تبریز، همدان، اهواز، شیراز، اصفهان، کرمان، مشهد، تهران، زنجان و دانشگاه آزاد اسلامی هستند؛ این آزمون در تاریخ دوم شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش مفدا، آزمون پیش‌کارورزی یا پره‌انترنی، شامل ۲۰۰ پرسش چهارگزینه‌ای از موضوعات بالینی است که دانشجویان می‌بایست حداقل به نصف پرسش‌ها پاسخ صحیح بدهند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار