منع پذیرش دانشجو در دانشگاههای وابسته به دولت از سال آینده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

منع پذیرش دانشجو در دانشگاههای وابسته به دولت از سال آینده

وزیر علوم از اجرایی شدن منع پذیرش دانشجو در دستگاه های دولتی و پژوهشگاه ها از سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی بعدازظهر امروز در اولین همایش علم متعهد که در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، گفت: توجه به علم متعهد حرکت خوبی است که در فضای امروز کشور به وجود آمده و با توجه به جامعه اسلامی مان، جهت حرکت علم متعهد بر مبنای نگاه انسان از نظر نگاه اسلام است و این می تواند در جهت ساختن افراد متعهد به ما کمک کند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه های ما امروز در شرایط خاصی قرار گرفته اند، هم مورد نقد جدی هستند و هم انتظاراتی که از جامعه علمی شکل گرفته، رو به افزایش است که شاید این به دلیل انباشتگی انتظارات زیادی است که در طول سال ها از دانشگاه ها بالا رفته است.

وی ادامه داد: بحثی که اکنون در حوزه آموزش عالی مورد توجه است، ساماندهی مجدد در آموزش عالی است که بسیار ضروری به نظر می رسد.

وزیر علوم افزود: در یک مقطعی به هر دلیلی مراکز آموزش عالی گسترش وسیعی پیدا کرد و امروزه نیاز است بر روی تجمیع واحدهای مختلف کار شود. شاید با در کنار هم قرار دادن این واحدها و هم افزایی آنها، اثرگذاری آنها نیز بیشتر شود.

وی افزود: برخی از مراکز دانشگاهی به صورت واحدهای پراکنده در سطح کشور وجود دارند و نیاز است که ساماندهی شوند. در بخش دانشگاه مهارت آموزی و فنی و حرفه ای تلاش ما این است که این دو دانشگاه پایه های اصلی انتقال مهارت به سطوح اجرایی در حوزه های صنعت، اشتغال و کارورزی باشند و به صورت هدفمند فعالیت کنند.

غلامی تصریح کرد: در سال جاری پذیرش دانشجو در پژوهشگاه ها و دانشگاه هایی که وابسته به دستگاه های اجرایی بودند، منع شده است و تلاش ما این است که هر مجموعه در راستای ماموریت خود حرکت کند.

وی افزود: وزارت علوم تلاش می کند ساماندهی حوزه آموزش عالی را پیش ببرد و در شرایط فعلی حرکت خوبی به سمت توسعه فناوری در سطح جامعه شکل گرفته، گاهی برخی دلسوزان نقد می کنند که این مقالاتی که چاپ می شود به چه درد جامعه می خورد و من اینجا از صحبت های مقام معظم رهبری استفاده کرده و می گویم این به این معنی نیست که این مقالات نافع نیستند، بلکه این برای این است که ما هنوز عقب هستیم، باید به جایی برسیم که خودمان به عنوان اولین نفر از این مقالات استفاده کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار