مهارت آموزی حلقه مفقوده حل مسئله اشتغال در کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهارت آموزی حلقه مفقوده حل مسئله اشتغال در کشور

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: مهارت آموزی حلقه مفقوده حل مسئله اشتغال است که به طور ویژه باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق مجلس درباره مشکلات و اهداف این سازمان رایزنی کرد.

«سلیمان پاک سرشت»، در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیتهای این سازمان به برنامه های مهارت آموزی دولت در راستای اشتغال افزایی اشاره کرد و تجهیز سخت افزاری، به روز رسانی تجهیزات، سیاست‌های جدید برای رفع فقر مهارتی در سراسر کشور و نیز مشکلات مرتبط با نیروی انسانی را به عنوان بزرگترین مشکلات برشمرد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس ضمن حمایت از فعالیتهای سازمان به عزم دولت برای ایجاد اشتغال در سال ۱۳۹۷ و در نظر گرفتن بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در این زمینه اشاره کرد و افزود: مهارت آموزی حلقه مفقوده حل مسئله اشتغال است که به طور ویژه باید به آن توجه شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی توسعه مشاغل مبتنی بر گردشگری به تعداد حدود ۲۸۰ هزار شغل را نمونه ای از این برنامه عنوان کرد که بدون آموزش مهارتهای لازم امکان رسیدن به آن وجود ندارد.

تاجگردون در تصدیق میزان آشنایی با سازمان، خود را به عنوان یکی از مهارت آموزان این سازمان معرفی کرد که در دوران نوجوانی از کلاسهای مهارت آموزی بهره مند شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در فرآیندها و روشها در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارتقای سطح ۲۰ تا ۳۰ درصدی بهره وری در این سازمان را دور از دسترس ندانست

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار