مهارت آموزی 510 نفر از کارجویان فاقد مهارت در محیط کار واقعی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهارت آموزی 510 نفر از کارجویان فاقد مهارت در محیط کار واقعی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از مهارت آموزی510 نفر از کارجویان فاقد مهارت در کارگاه های مهارت آموزی در محیط کار واقعی طی 6 ماهه اول سال جاری خبر داد.

عبدالنبی سواعدی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری 63 هزار و 155 نفر ساعت آموزش مهارتی در 81 کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی دارای مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای جوانان جویای کار برگزار گردید.

وی به نیاز استان خوزستان به نیروی ماهر و فنی به منظور توسعه اشتغال اشاره و تصریح کرد: کارآموزی در محیط کار واقعی با اجرای صحیح آن برای تعداد زیادی از جوانان عامل توسعه اشتغال و ورود جوانان به بازار کار است.

سواعدی اذعان داشت: کارآموزی در محیط واقعی به عنوان فعالیت دوم بنگاه اقتصادی تلقی می شود و بنگاه رسالت اصلی خود را ملاک قرار دهند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان، آشنایی با محیط کسب و کار، تجربه و آماده سازی، ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت را از مزایای این طرح برشمرد.

این مقام مسئول کارآموزی در محیط واقعی را راهکار توسعه مهارت آموزی دانست و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت و توان آموزش عملی بنگاه های اقتصادی از اهداف اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است.

عبدالنبی سواعدی بیان کرد: پرداخت حق بیمه حوادث و جذب نیروی انسانی بدون هزینه برای بنگاه اقتصادی در مدت طی دوره از مشوق های اجرای طرح هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار