مهر ۹۷ با کمبود معلم و کلاس درس هنرستان‌ها در راه است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

مهر ۹۷ با کمبود معلم و کلاس درس هنرستان‌ها در راه است

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با سه‌ساله شدن هنرستان‌ها به ۴۰هزار نیروی انسانی نیاز داریم و با مشکل کمبود کلاس درس نیز مواجه خواهیم شد.

سیدمحسن حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش درباره کمبود نیروی انسانی هنرستان‌ها در مهر 97 اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه یعنی تحت پوشش بردن 40 درصد دانش‌آموزان در بخش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش به 16 هزار هنرآموز و 20 هزار استادکار یعنی حدود 40 هزار نیرو نیاز داریم.

وی افزود: جذب 40 هزار نیرو در هنرستان‌ها برای مهر 97 عملاً امکان‌پذیر نیست بنابراین تحقق پوشش 40درصدی دانش‌‌آموزان در هنرستان‌ها نیز دشوار است.

حسینی مقدم بیان کرد:‌ آموزش‌وپرورش بخشی از کسری نیرو را از طریق سربازمعلمان و اضافه تدریس‌ها جبران می‌کند و برای ساماندهی نیروی انسانی در هنرستان‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که ظرفیت کلاس‌های درس افزایش یابد یا اضافه تدریس‌ معلمان را داشته باشیم همچنین سیاست تکمیل ظرفیت و ارائه دروس کارگاهی در شیفت بعدازظهر مدنظر است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه هنرستان‌ها از مهر 97 سه‌ساله می‌شوند، گفت: هم‌اکنون با توجه به دوپایه بودن هنرستان‌ها ضریب کلاس‌های درس دو است که با سه‌ساله شدن هنرستان‌ها، در بحث فضای آموزشی نیز با کمبود مواجه خواهیم شد البته در دو یا سه سال گذشته به سازمان نوسازی گفته‌ایم که هنرستان بسازند اما بازهم با کمبود کلاس مواجه هستیم.

وی ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش باید به 40 درصد برسد و برای تحقق این هدف به نیروی انسانی نیاز داریم که اگر تخصیص معلم دچار مشکل شود در بحث افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان برای ورود به هنرستان‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار