مهلت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی تمدید شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهلت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی تمدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی از روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز می شود.

داوطلبان تا روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ فرصت دارند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام جدید و یا ویرایش اطلاعات ثبت نام قبلی خود اقدام کنند.

آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای سوم، چهارم و پنجم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. تاکنون تعداد ۱۳ هزار و ۴۲۷ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

همچنین ظرفیت های سهمیه بومی قانون برقراری عدالت آموزشی آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی اعلام شده است.

بنا بر اعلام مراجع ذیربط در مورد رشته های مشمول استفاده از قانون برقراری عدالت آموزشی، سه رشته اپیدمیولوژی، داروسازی بالینی و فارماسیوتیکس مورد نیاز اعلام شده است. دانشگاه های محل تعهد و خدمت پس از پایان دوره تحصیل در جدول زیر مشخص شده اند.

دانشگاه محل تحصیل هیچ ارتباطی به دانشگاه محل تعهد ندارد. داوطلبان واجد شرایط سهمیه بومی می توانند (در صورت قبولی در مرحله کتبی) هر یک از دانشگاه های پذیرنده در این رشته ها را انتخاب کنند و در صورت پذیرش، ادامه تحصیل دهند اما بعد از پایان دوره تحصیل، باید تعهد خود را در دانشگاهی که متعهد خدمت سهمیه بومی شده اند بگذرانند.

ردیف رشته استان محل تعهد دانشگاه/دانشکده محل تعهد تعداد مورد نیاز
۱ اپیدمیولوژی ایلام ایلام ۱
۲ سیستان و بلوچستان زاهدان ۱
۳ سیستان و بلوچستان ایرانشهر ۱
۴ کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد ۱
۵ هرمزگان همزگان ۱
۶ داروسازی بالینی خوزستان اهواز ۱
۷ سیستان و بلوچستان زابل ۱
۸ هرمزگان همزگان ۱
۹ فارماسیوتیکس خوزستان اهواز ۱
۱۰ سیستان و بلوچستان زابل ۱
۱۱ هرمزگان همزگان ۱
اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار