1500 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در سال ۹۶ اختصاص یافت/ سپرده‌گذاری ۱۲۷ هزار میلیارد ریالی برای طرح‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در سال ۹۶ اختصاص یافت/ سپرده‌گذاری ۱۲۷ هزار میلیارد ریالی برای طرح‌ها

عملکرد تسهیلات ریالی صندوق، توسعه ملی از محل قراردادهای سپرده‌گذاری ریالی نشان می‌‌دهد، در سال 96 مبلغ 127 هزار ریال سپرده‌گذاری ریالی در بانک‌ها صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عملکرد تسهیلات ریالی صندوق، توسعه ملی از محل قراردادهای سپرده‌گذاری ریالی نشان می‌‌دهد، در سال 96 مبلغ 127 هزار ریال سپرده‌گذاری ریالی در بانک‌ها صورت گرفته است.

در سال 1396 و در اجرای مفاد حکم ماده (52) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، مبنی بر پرداخت 20 درصد از منابع ورودی سالانه صندوق به بخش‌های خصوصی و تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به مؤسسات عمومی غیردولتی به طرح‌های دارای توجیه فنی، زیست محیطی و مالی و اهلیت متقاضی به صورت پرداخت و بازپرداخت ریالی در بخش‌های آب، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، منابع طبیعی و محیط زیست، صادرات محصولات کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و صادرات کالاهای صنعتی و معدنی صندوق توسعه ملی مبلغ 112.000 میلیارد ریال (از محل تسعیر منابع ورودی به صندوق در سال مربوطه و منابع برگشتی از محل بازپرداخت اقساط طرح‌های تأمین مالی شده از منابع قراردادهای عاملیت ریالی سال‌های 1390 الی 1393) در 20 بانک دولتی و خصوصی سپرده‌گذاری نموده است.

در توزیع این منابع علاوه بر میزان عملکرد هر بانک، درخواست‌های بانک‌ها و مراجع ذیصلاح مانند وزارت صنعت، معدن، تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و نیز مدنظر قرار گرفته شده‌اند.

در تاریخ 1396/12/28، مانده قابل تخصیص از محل قراردادهای سپرده‌گذاری ریالی فعال، مبلغ 66.790 هزار میلیارد ریال بوده است.

همچنین در راستای اجرای «قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی»، صندوق در مرحله اول و با اعلام سازمان برنامه و بودجه کل کشور، نسبت به سپرده‌گذاری مبلغ 15٫000 میلیارد ریال در بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید و با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اقدام کرده است.

بر این اساس میزان کل سپرده‌گذاری های ریالی انجام شده توسط صندوق در سال 1396، مبلغ 127 هزار میلیارد ریال است.

پراکندگی مبالغ سپرده‌گذاری شده و مبالغ تخصیص یافته به متقاضیان از محل این سپرده‌ها توسط بانک‌ها در سال 1396، از نظر توزیع بانکی، بخشی، منطقه ای و … به شرح جداول صفحات بعدی است.

قراردادهای سپرده‌گذاری ریالی منعقده به تفکیک بخش‌های اقتصادی، منطقه و نوع تسهیلات در راستای اجرای قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)

میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در سال ۹۶ اختصاص یافت/ سپرده‌گذاری ۱۲۷ هزار میلیارد ریالی برای طرح‌ها

توزیع مبالغ تخصیص داده شده در سال 1396 به متقاضیان توسط بانک‌ها از محل قراردادهای سپرده‌گذاری ریالی منعقده به تفکیک بخش‌های اقتصادی و منطقه اجرای طرح در راستای اجرای قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)

میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در سال ۹۶ اختصاص یافت/ سپرده‌گذاری ۱۲۷ هزار میلیارد ریالی برای طرح‌ها

مبالغ تخصیص داده شده در سال 96 به طرح ها- طبق قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت2 -1396
در سال 1396 و بر اساس بند (الف) از ماده (6) آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، صندوق توسعه ملی موظف گردیده به میزان سهم تعیین شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به انعقاد قرارداد سپرده‌گذاری ریالی با بانک‌ها/ صندوق‌های مشخص شده در قانون، اقدام نماید.

لذا در مرحله اول و با عنایت به نامه شماره 1576102 مورخ 1396/09/27 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، 4 فقره قرارداد در مجموع به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال به شرح جدول ذیل منعقد شده‌اند.

میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در سال ۹۶ اختصاص یافت/ سپرده‌گذاری ۱۲۷ هزار میلیارد ریالی برای طرح‌ها

توزیع مبالغ سپرده گذاری ریالی در سال 96 از منابع صندوق توسعه ملی
تسهیلات موضوع این قانون به طرح‌های غیردولتی در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، معادن کوچک، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی، کلیه فعالیت‌های مربوط به فرش دستباف و خدمات در مناطق روستایی و عشایری و همچنین برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت اختصاص می‌یابد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار