نتایج اولیه کنکور دکتری دهه اول شهریور اعلام می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

خدایی با اشاره به برگزاری آزمون دکتری از امروز گفت: نتایج اولیه رقابت داوطلبان دوره دکتری دهه اول شهریور اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در جمع خبرنگاران و در حاشیه کنکور دکتری گفت: نتایج کنکور دکتری در دهه اول شهریور ماه اعلام می شود.

او در ادامه بیان کرد: ۱۷۹ هزار داوطلب ۴۴ درصد خانم و ۵۶ درصد آقا در ۶۰ شهرستان آغاز شد. آزمون به موقع شروع شد و همه حوزه ها پروتکل‌ها را رعایت کردند. بر خی از مراکز آموزش عالی هم ابتکاراتی به خرج دادند.

خدایی در ادامه اظهار کرد: ظرفیت امسال تعییر نکرده است و ۲۴ هزار نفر ظرفیت داریم که از این میزان ۱۴ هزار ظرفیت دولتی و ۱۰ هزار ظرفیت برای دانشگاه آزاد است.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: دهه اول شهریور نتایج اولیه اعلام و دهه دوم شهریور انتخاب رشته و معرفی به دانشگاه صورت خواهد گرفت و نتایج نهایی اواخر مهر اعلام می‌شود.

خدایی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش مصاحبه آزمون دکتری برای داوطلبان به صورت مجازی است و نیازی به حضور داوطلبان نیست.

بازرسی بدنی و اثر انگشت حذف شد
سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: بازرسی بدنی و اثر انگشت در این مرحله حذف شد. ۵۰ هزار ماسک توزیع شد و اگر داوطلبی در حوزه‌ها ماسک نداشت در اختیار داوطلبان قرار دهند.

او ادامه داد: در تهران و در بیمارستان طالقانی ۲۱ کرونایی آزمون دادند و کل داوطلبان کرونایی در کشور ۵۵ نفر هستند و پروتکل‌های ابلاغی پروتکل معاونت بهداشت وزارت بهداشت بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار