نتایج دعوت به مصاحبه کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش از اعلام نتایج کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از اعلام نتایج کنکور دکتری خبر داد و گفت: اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفيت و مدارک مورد نياز برای شركت در مرحله بررسی سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دكتری «Ph.D» نيمه‌متمركز سال ۱۴۰۰ هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

او ادامه داد: از تمامی متقاضیانی كه در كدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم باشند، برای اطلاع از نحوه اقدام و زمان مصاحبه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مراجعه کنند.

زرین آمیزی بیان کرد: متقاضیانی می توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه اقدام کنند كه كدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق كارنامه كسب كرده باشند.

سخنگوی سازمان سنجش توضیح داد: متقاضیانی که براساس کارنامه منتشره در درگاه این سازمان در كدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی باشند، لازم است مطابق با اطلاعيه دانشگاه های مربوط که از فردا (چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت) در درگاه اطلاع رسانی آنها منتشر می‌شود به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش توضیح داد: آن‌دسته از متقاضیانی كه در مرحله ارزيابی تخصصی شركت و در رديف پذيرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دكتری (Ph.D) نيمه متمركز سال ۱۴۰۰ قرار گيرند، مجاز به ثبت‌نام و شركت در آزمون دكتری سال ۱۴۰۱ نخواهند بود.

او با بیان اینکه در این مرحله ۳۸ هزار و ۲۲۲ نفر پذیرش شدند، گفت: شرط ورود متقاضیان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی به دانشگاه، علاوه بر کسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای است که توسط معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تصریح کرد: علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون حداکثر تا ۷ روز پس از انتشار این اطلاعیه، برای طی مراحل پذیرش به درگاه اطلاع رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان (به نشانی asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند. عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود.

زرین آمیزی گفت: متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان، از امروز (۲۸ اردیبهشت) تا ۱۰ تیر با پرداخت مبلغ ۸۸ هزار تومان بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت کنند.

او اضافه کرد: کسانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد. گزینش نهایی متقاضیان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی می‌شود.

به گفته  این مقام مسئول، متقاضیانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد کرده اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان سنجش بیان کرد: عدم اقدام و یا مراجعه معرفی شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار