نحوه استمرار خدمت آموزشیاران نهضتی که در آزمون داخلی قبول نشده بودند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش مصوبه دولت پیرامون استمرار خدمت آن دسته از نیروهای نهضت سوادآموزی که نمره لازم را در آزمون داخلی آموزش و پرورش کسب نکرده بودند را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، سعید عسکری در بخشنامه‌ای تصویب‌نامه ۲۱ مهر۱۴۰۰ هیئت وزیران را به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد که براساس آن اشتغال به کار مشمولین بندهای ۱/۸ و ۱/۹ شیوه نامه دوم آذر ۱۳۹۸ که در آزمون داخلی اول مردادماه ۱۴۰۰ نمره قبولی را کسب نکرده‌اند، در صورت نیاز به خدمات افراد موردنظر و استمرار خدمت آنها به صورت حق التدریس آزاد صرفا در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مجاز است.

در این بخشنامه آمده است که در اجرای بند «الف» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و تمامی سازمان‌های وابسته به وزارت موظف‌اند نسبت به ثبت یا به روزرسانی اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین (مشخص)، کارگری و سایر کارکنان (از جمله نیروهای حق التدریس آزاد) که بر اساس ضوابط و مقررات و به موجب حکم یا قرارداد مقام صلاحیت دار به خدمت پذیرفته شده یا می‌شوند در سامانه پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) اقدام و گزارش عملکرد خود را حداکثر تا ۲۰ آبان ۱۴۰۰ به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ارسال کنند.

در همین راستا احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به ایسنا گفت: آخرین آزمون را برای سه گروه بازماندگان نهضت سوادآموزی، نیروهای معلم قرآنی و طرح امین در اول مرداد ۱۴۰۰ برگزار کردیم که نتیجه آن نیز اعلام شد. از ۱۵ هزار و ۱۰۳ نفر قریب به ۱۲ هزار نفر پذیرش شدند و مابقی نمره لازم را کسب نکردند.

وی افزود: از میان افراد باقی مانده، بیش از ۲۶۰۰ نفر از نیروهای نهضت سوادآموزی هستند که سال‌های سال سابقه همکاری به صورت حق‌التدریس را داشته‌اند. مصوبه اخیر هیئت دولت اجازه یک ساله داده است که برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در صورت نیاز، استان‌ها بتوانند از این ۲۶۰۰ نفر استفاده کنند و تداوم همکاری داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار