نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم در تمام دانشگاه‌های کشور اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

محمدرضا آهنچیان درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه‌های کشور توضیحاتی را ارائه کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان- مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های کشور گفت: باتوجه به سویه‌های جدید بیماری کووید ۱۹ منتظر آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بر مبنای حضوری شدن امتحانات پایان ترم هستیم.

آهنچیان می‌گوید که اگر ستاد کرونا در زمینه حضوری شدن امتحانات تصمیم گیری نکند، ستاد از سرگیری وزارت علوم به شورا‌های استانی آموزش عالی که در ۳۱ استان کشور فعال هستند این امکان را می‌دهد که بر اساس آخرین وضعیت کرونا در هر استان و بررسی مرحله به مرحله‌ای هر کدام از آن‌ها و با توجه به امکاناتشان برای حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی امتحانات پایان ترم را حضوری یا مجازی برگزار کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد، ستاد از سرگیری آموزش‌های وزارت علوم به دانشگاه‌ها اعلام کرده که آن‌ها می‌توانند از دانشگاه‌های همکار در سایر استان‌ها برای امتحانات پایان ترم استفاده کنند. برای مثال دانشجوی دانشگاه تهران ساکن در استان بوشهر می‌تواند در دانشگاه خلیج فارس حضور پیدا کند و به همان شیوه هم در امتحان حضوری شرکت کند.

آهنچیان می‌گوید، ستاد از سرگیری آموزش دانشگاه‌ها توصیه کرده که امتحانات پایان ترم به شرط حفظ سلامت دانشجویان با ضمانت خود دانشگاه‌ها حضوری برگزار شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد، امتحانات پایان ترم دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری دانشگاه آزاد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار