نرخ بیکاری در شوشتر ۱۹/۹ درصد است / ضرورت تسهیل سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات سهم استانی و مشاغل از منابع 1.5 میلیارد دلار اشتغال روستایی + جدول

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: نرخ بیکاری در شوشتر ۱۹/۹ درصد است و با توجه به ظرفیت‌های عظیم این شهر این نرخ غیر قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، سیدعلی بحرینی مقدم شب گذشته در جلسه شورای اشتغال شوشتر اظهار کرد: نرخ بیکاری در شوشتر ۱۹/۹ درصد است و با توجه به ظرفیت‌های عظیم این شهر این نرخ غیر قابل قبول است.
وی افزود: آمار بالای بیکاری نشان‌ می‌دهد که توجه ویژه‌ای از سوی همه دستگاه‌های مربوطه برای مسئله اشتغال مورد نیاز است. در این راستا ستاد تسهیل استان که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، آماده حمایت از کارگاه‌های اقتصادی نیمه فعال و غیر فعال است.
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت عدم وابستگی به بودجه دولتی، عنوان کرد: درسال‌های اخیر اعتبارات عمرانی، مبلغ قابل توجهی نبوده و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده نیز به‌همین صورت باشد لذا به بودجه دولتی هیچ حسابی نمی‌توانیم کنیم و امکان برنامه‌ریزی از آن محل نیز وجود ندارد.
وی بخش خصوصی را نیازمند تقویت و حمایت دانست و گفت: همانطور که سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر گفت، در بسیاری از ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی نیازی به منابع مالی نیست و شاید تأمین اعتبارات مالی یک مؤلفه در این زمینه باشد.
وی خطاب به مدیران کل استان بیان کرد: باید نسبت به تسهیل سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در شوشتر اقدام شود و همه توان و برنامه‌ها معطوف به بخش خصوصی شود.
بحرینی افزود: انتظار می‌رود برای تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری، برخی از مجوزها به شهرستان‌ها سپرده شود و ادارات کل در قالب چارچوبی به نظارت بپردازند.
وی با بیان اینکه اجازه دهیم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، مسئولان شهرستان‌ها راحت‌تر تصمیم‌گیری کنند، اظهار کرد: ضرورت این‌کار را به این دلیل می‌بینم که بعید است مدیران کل با توجه به مشغله‌ها برای همه موارد وقت کافی اختصاص دهند.
معاون استاندار خوزستان صیانت از مشاغل و ظرفیت‌های موجود را اولویت دانست و افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ وضعیت موجود هم با چالش روبه‌رو هستند و به حمایت نیاز دارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار