نرخ سپرده های کوتاه مدت بین 10 تا 14 درصد تعیین شد

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

رئیس شورای هماهنگی بانک ها گفت: نرخ سود سپرده های کوتاه مدت از سه ماه تا 9 ماه از 10 تا 14 درصد تعیین شد و این نرخ از روز سه شنبه اول تیر اعمال می شود.

محمدرضا حسین زاده در ارتباط تلفنی با خبر 21 شبکه یک سیما افزود: جلسه شورای هماهنگی بانک ها با حضور مدیران بانکهای خصوصی و دولتی برگزار و مقرر شد نرخ سود سپرده های بلندمدت یکساله 15 درصد باشد و در خصوص نرخ سپرده های کوتاه مدت هم مقرر شد این نرخ ها از 10 تا 14 درصد تعیین شود.

وی گفت: در این جلسه تأکید شد که نرخ 15 درصد فقط برای سپرده های بلندمدت یک ساله باشد.

حسین زاده افزود: همه مدیران متعهد شده اند و صورت جلسه را امضا کرده اند که این مصوبه را ازروز سه شنبه اول تیر اجرایی کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه ساز و کاری برای نظارت دقیق بر برخی ترفندهای یک سری بانک ها که همچنان می خواهند نرخ سود را بالا نگه دارند اندیشیده اید؟ گفت: اگر شعبه ای در این خصوص تخلفی کرد گزارش آن به دبیرخانه شورای هماهنگی بانک ها می رسد و از طریق مدیریت بانک این رویه اصلاح می شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک ها در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نرخ سود تسهیلات چه تغییری خواهد کرد؟ افزود: این موضوع هم در روزهای آینده مشخص می شود.

حسین زاده گفت: ما باید هم به منافع سپرده گذاران و هم به منافع تولید کنندگان توجه داشته باشیم و از این نظر اقتصاد مقاومتی هم مد نظر بانک هاست که نرخ ها قدری پایین بیایند تا تولید کنندگان دستشان باز باشد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار