نرخ فارغ التحصیلان دانشگاهی از مابقی بیکاران بالاتر است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نرخ فارغ التحصیلان دانشگاهی از  مابقی بیکاران بالاتر است

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پذیرش دانشجودر وزارت علوم رها شده است،گفت: نرخ فارغ التحصیلان دانشگاهی از مابقی بیکاران بالاتراست.
قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت پذیر ش دانشجو در وزارت علوم وتحقیقات وفناوری،گفت: رشته های پزشکی،پیراپزشکی ودندانپزشکی درکشور به علت اینکه دارای فرصتهای اشتغال هستند،طرفداران بی شماری دارند واین در حالی است که زمانی که فردی که رتبه 9 کنکور را در کارنامه دارد، دانشگاه فرهنگیان را انتخاب می کند، مشخص است که به دنبال ورود به اشتغال پایدار است.

افزایش ظرفیت دانشجویی پزشکی بدون نگاه به امکانات پزشکی تصمیم اشتباهی است

نماینده مردم چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش ظرفیت دانشجویی پزشکی بدون نگاه به امکانات درمانی و بهداشتی بیمارستانها تصمیم اشتباهی است تصریح کرد: اگر دانشجوی پزشکی فارغ از امکانات و تجهیزات در حوزه پزشکی آموزش نبیند، چگونه می تواند درآینده در حوزه درمان درکشورمان که بسیار حساس و تاثیرگذار است، عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد واز همین رو شرط افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی، سنخیت امکانات و تجهیزات پزشکی با میزان جذب دانشجو است.

وی ادامه داد:جواب این سوال روشن است که چرا از جمعیت یک میلیونی شرکت کننده در کنکور، بطور تقریبی 700 هزار نفر داوطلب از مجموعه رشته های پزشکی ، پیراپزشکی ودندانپزشکی رشته امتحانی را انتخاب می کنند زیرا در این حوزه فرصتهای اشتغال وجود دارد.

نرخ فارغ التحصیلان دانشگاهی از مابقی بیکاران بالاتر است

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پذیر ش دانشجودر وزارت علوم رها شده است یادآورشد: نرخ فارغ التحصیلان دانشگاهی از مابقی بیکاران بالاتر است./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار