نسخه های آزمایشی سیستم عامل های اپل رایگان میشوند

دسته ها: اخبار

اپل به تازگی اعلام کرده که با آغاز ارائه جهانی نسخه ۸.۳ از iOS کلیه سیستم عامل های تولیدی خود را نه تنها برای طراحان، بلکه بصورت رایگان در اختیار علاقه مندانی که از طریق پورتال Apple Seed ثبت نام کرده باشند خواهد گذاشت. 

اگر تا کنون میخواستید نگاهی به نسخه بعدی سیستم عامل رومیزی یا همراه اپل بندازید و یا به ارائه پیشنهادات خود برای بهبود سیستم عامل اپل بپردازید میبایست هزینه سالانه ای معادل ۹۹ دلار برای حق عضویت در فهرست طراحان را میپرداختید اما اپل قصد دارد فعالیت های مربوط به تست و بررسی سیستم عامل ها را بصورت عمومی و رایگان در اختیار علاقه مندان قرار دهد و تنها برای طراحی اپلیکیشن و ارائه خدمات در آیتونز این هزینه را دریافت کند. 

ماه آینده این برنامه تحت عنوان مذکور به نام Apple Seed یا همان دانه سیب فعالیت خود را بر روی سایت اپل آغاز کرده و برای ثبت نام علاقه مندان آماده خواهد بود. این پروژه بصورت محدود پیش تر برای Yosemitee بصورت دعوتنامه ای آغاز شده بود اما  هم اکنون این پروژه فعالیت خود را گسترده کرده و به پوشش سیستم عامل همراه نیز خواهد پرداخت. 

به نظر میرسد این پروژه با استقبال عمومی گسترده ای مواجه شود و طرفداران بسیاری را که انتقادات خوبی برای بهبود سیستم عامل های اپل دارند به خود جذب کند. اما باید همچنین به این نکته توجه کرد که تا کنون اپل با یک دلیل محکم از فعال کردن این سرویس خود داری کرده و آن کاهش امنیت بوده است. هم اکنون با دسترسی تعداد بیشتری ازعلاقه مندان به محتوای داخلی سیستم عامل های اپل امکان کاهش امنیت سیستم عامل ها وجود دارد تا حدی که ممکن است نهایتا اپل هم به سر انجام مایکروسافت و سیستم عامل پر حاشیه آن دچار شود. مسلما داشتن سیستم عاملی که نیاز به نرم افزار های آنتی ویروس قدرتمند است هدف اپل نیست. 

 

اخبار