نظام سنجش صلاحیت و رتبه بندی معلمان عملیاتی می‌شود

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

نظام سنجش صلاحیت و رتبه بندی معلمان عملیاتی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت دوازدهم نظام سنجش صلاحیت و نظام رتبه بندی معلمین عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بطحایی با اشاره به اینکه با وجود تلاش های فراوانی که در سال های گذشته همواره به منظور ارتقای جایگاه و منزلت و شان معلم در جامعه انجام گرفته اما این توقع به حد مطلوب و مورد انتظار نرسیده است، افزود: این مسئله منافاتی با این ندارد که زحمت ها و تلاش هایی که تاکنون انجام گرفته بی ثمر بوده اما این تلاش ها باید با شدت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: بخشی از شانیت و ارتقای جایگاه منزلت معلم در جامعه به حوزه های مالی و مادی و معیشتی بر می گردد اما بخش دیگر که مهم تر است ارتقای علمی و تخصصی و جایگاه حرفه ای معلمان در جامعه است که باید مجددا مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت دوازدهم نظام سنجش صلاحیت و نظام رتبه بندی معلمین عملیاتی خواهد شد، گفت: در برنامه ای که برای آموزش و پرورش دولت دوازدهم پیش بینی شده، با اجرای نظام سنجش صلاحیت و نظام رتبه بندی معلمین یک گام جدی برای ارتقای جایگاه و منزلت و شان معلم در جامعه خواهد بود.

وی عدم کسب مهارت و تکیه بر محفوظات را یک انتقاد وارد بر نظام آموزش دانست و اظهار داشت: یکی از انتقادهایی که همواره بر نظام آموزشی ما وارد می شود این است که بچه ها در مدرسه با تکیه و تاکید بیش از حدی که بر محفوظات در مدرسه صورت گرفته، بعد از فارغ التحصیلی از مهارت های اولیه برای کسب و کار و حتی مهارت های زندگی معمولا بی بهره یا کم بهره هستند.

بطحایی با تاکید بر اینکه در برنامه هایی که داریم بر آن هستیم تا مهارت آموزی را در مدارس گسترش دهیم، بیان داشت: امیدواریم با مساعدت سازمان فنی و حرفه ای که مذاکرات خوبی با آنها صورت گرفته، آموزش های مهارتی و حرفه ای را برای بچه ها عمومی تر کنیم و صرفا خاص دانش اموزان فنی و حرفه ای نباشد. بچه ها در کنار تحصیل بتوانند یکسری مهارت ها را کسب کنند و در زمان فارغ التحصیلی بتوانند از آن مهارت برای اشتغال استفاده کنند.

وی با اظهار به اینکه چالش نیروی انسانی به ویژه از حیث کمی در چهار سال آینده از مهمترین چالش هایی است که نظام آموزش و پرورش با آن مواجه است، گفت: یکی از مهمترین چالش های پیش رویمان، چالش نیروی انسانی است چون تعداد زیادی از همکاران بنده بازنشسته خواهند شد، بنابراین باید با تمهیداتی که به کار گرفته خواهد شد تلاش کنیم تا با خروج نیروهای بازنشسته اختلالی در آموزش و پرورش و کلاس ها ایجاد نشود.

وزیر آموزش و پرورش که در رادیو گفتگو سخن می گفت، خاطر نشان کرد: برای مهر سال جاری این پیش بینی ها صورت گرفته و با راهکارهایی که به کار گرفته شده و اجرا خواهد شد مشکلی نخواهیم داشت و برای سال تحصیلی آینده نیز برای تامین نیروی انسانی پیش بینی هایی صورت گرفته است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار