نودانشجویان از آبان وارد دانشگاه می‌شوند/بازنگری تمامی آیین‌نامه‌های آموزشی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر این که نتایج آزمونهای سال 99 حدودا تا 20 مهر اعلام می شود، گفت: دانشجویان جدید الورود از ابتدای آبان وارد دانشگاه می‌شوند.

 دکتر علی خاکی صدیق در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بیشتر امتحانات دانشجویان در نیم سال جاری به صورت “غیر حضوری” برگزار می‌شود؛ البته هستند دانشگاههایی که آزمونهای خود را به صورت حضوری نیز برگزار می‌کنند و تصمیم گیری در این زمینه بر عهده دانشگاهها گذاشته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این گونه نیست که وزارت علوم به دانشگاهها عنوان کند که الزاما آزمون آنها غیر حضوری و مجازی باشد . دانشگاهها شرایط متفاوتی دارند جاهایی که بتوانند آزمونهای حضوری را برگزار می کنند. برخی مراکز نیز گزینه مجازی را انتخاب کردند.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص احتمال تقلب دانشجویان در نیم سال جاری نیز گفت: دستورالعمل ارزیابی دانشجویان در طول ترم از فروردین ماه  به دانشگاهها ابلاغ شده است. ما به دانشگاهها اعلام کردیم که شیوه ارزیابی مستمر را به عنوان یکی از شیوه های آزمونی پایان ترم انتخاب کنند اما در خصوص  امتحانات پایان ترم نیز برای این که درصد صحت آزمون افزایش پیدا کند دستورالعملی چندی پیش به دانشگاهها ابلاغ شد اما آیا تقلب اتفاق نمی افتد باید گفت که این تقلب در آزمونهای حضوری نیز پیش می اید تمام تلاش ما این است که این تقلب را به حداقل برسانیم و آیین نامه پیشگیری از آن نیز در وزارت علوم وجود دارد.

دکتر خاکی صدیق با اشاره به آغاز سال تحصیلی نودانشجویان از آبان ماه، گفت: با توجه به این که نتایج کنکور و سایر آزمون ها تا شهریور ماه اعلام نمی شود بنابراین بازگشایی دانشگاهها شامل دانشجویان جدید الورود نخواهد شد و این دانشجویان احتمالا 20 مهر ماه معرفی شوند در نتیجه از اول آبان به دانشگاه می روند.

وی در پایان از بازنگری تمامی آیین نامه های آموزشی دانشگاهها خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که احتمال مجازی شدن ترم آینده وجود دارد در نتیجه تمام آیین نامه های آموزشی را بازنگری خواهیم داشت و هر دانشگاهی نیز بتوانند شرایط حضور دانشجویان در دانشگاهها را فراهم کنند می توانند خوابگاهها را نیز با ظرفیت مشخصی بازگشایی کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار