نکاتی که داوطلبان رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها باید بدانند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نکاتی که داوطلبان رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها باید بدانند

تمام داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۳۹۸ موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو می‌توانند در این مرحله ثبت نام کنند.

حسین توکلی مشاور عالی و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره نحوه ثبت‌نام داوطلبان در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها گفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۱۰ شهریور سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷ از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده و سایت سازمان سنجش برای ثبت‌نام این داوطلبان همچنان باز است.

* نحوه ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون

توکلی افزود: تمام داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۳۹۸ موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو می‌توانند در این مرحله ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی تا روز ۶ شهریور ماه ۹۸ ادامه دارد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کد رشته محل‌های مربوط به این پذیرش از ۱۷ بهمن ۹۷ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار دارد و تمام داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط در این بازه زمانی ۶ ماهه (تا شهریور ۹۸) به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کد رشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بعد از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام ظرفیت‌های جدید یا اصلاحاتی را به این سازمان اعلام کرده‌اند، اطلاعیه اصلاحات ۳۰ اردیبهشت ۹۸ در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان متقاضی می‌توانند در صورت تمایل کد رشته محل‌های انتخابی خود را ویرایش کنند.

به گفته توکلی، تاکنون حدود ۶ هزار نفر برای شرکت در این رشته‌ها ثبت‌نام کردند.

* نکته‌ای برای داوطلبان دانشگاه آزاد

وی گفت: فهرست کد رشته محل‌های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۶ اسفند ۹۷ از طریق سایت دانشگاه آزاد اطلاع رسانی شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار