نکات مهم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی پر درآمد

دسته ها: مطالب آموزشی

نکات مهم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی پر درآمد

با تکیه بر تکنولوژی امروزه می توان بدون پول و در کمترین زمان کسب و کار پردرآمدی را راه اندازی کرد.
نکته های مهم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی بدون پولبه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال 2017 طبق گزارش های اراده شده توسط کافمن ماهانه لز هر 100 هزار نفر تقریبا 310 نفر یک کسب و کار جدید را در آمریکا راه اندازی کرده اند که بیشتر آن ها این کار را به دلیل فرصت های موجود انجام داده اند.

در میان مدیران موفق استارت آپی تای لوپز که عضو انجمن اوراکل است بیان می کند که چگونه باید از فرصت های موجود با هدف ایجاد یک کسب و کار اینترنتی تازه استفاده کرد. او هم اکنون به عنوان مشاور بسیاری از کسب و کارهای چند میلیون دلاری در آمریکا مشغول فعالیت است به گونه ای که عملکرد موفق او باعث شد در سالهای اخیر فالورهای صفحه فیسبوکی او از 600 هزار نفر به 6 میلیون نفر رسید.

لوپز همواه معتقد بوده که به لطف تکنولوژی و دانش امروزی می توان جاده های طولانی موفقیت در کسب و کار را در مدت زمان بسیار کوتاهی پیمود هر چند اساسا بسیاری از کسب و کارها هیچوقت شروع نمی شود. در ادامه مطلب صحبت تای لوپز در مورد نکات مهم برای ایجاد یک کسب و کار آن هم بدون پول و تجربه را می خوانید.

فکر و ایده به درد خور انتخاب کنید

امروزه کسب و کارهای اینترنتی که ایده مناسبی قبل از شروع فعالیتشان محسوب می شدند توانسته اند به ثروت میلیاردی برسند و خود را به عنوان شرکت های بزرگ و چند صد میلیاردی معرفی کنند. از همین رو است که لوپز این نکته را مهمترین اصل در شروع یک کسب و کار می داند.

او می گوید من بسکتبال را دوست دارم اما توانایی بازی کردن بسکتبال را ندارم پس اگر در این حوزه سرمایه گذاری کنم با شکست مواجه خواهم شد. اما کسب​‌وکارم را حول چیزی می​‌سازم که انجام آن برایم به صورت غریزی امکان‌پذیر است: سخنرانی عمومی، تولید ویدئو و بازاریابی در رسانه​‌های اجتماعی.

شناسایی موارد مرتبط و گرایش ها

این روزها دلایل مهم شکست استارت آپ ها عدم اشنایی با مسیر پیشرفت و نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی در مورد حوزه فعالیت است. از طرفی کسب و کارها با موارد متعددی ارتباط دارند که این روزها توسط مدیران جدی تلقی نمی شود. لوپز می گوید بیشتر افراد دوست دارند مهارت هایی داشته باشند که سریعا پول به دست آورند. بیشتر افراد دانشگاه را رها می کنند تا دنبال کار بروند. هر مشکلی که وجود دارد را به عنوان یک فرصت مهم ببینید چرا که در اینصورت در ازای ارائه یک راهکار پولدار می شوید و بسته به بزرگی مشکلی که حل می کنید در آمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

استارت سریع و بدون تلف کردن زمان

وقت تلف کردن برای شروع یک کسب و کار دلیلش فقط عالی شدن است. این روزها کار آفرینان به خاطر اینکه از همه نظر عالی باشند وقت تلف می کنند و در آخر نتیجه ای حاصل نمی شود. لوپز نیز در این خصوص با ساخت نمونه های اولیه که فقط بد نیستند موافق است. او می گوید که بزرگترین اشتباه کار آفرینان ساخت چیزی است که خریداری ندارد. با استفاده از نمونه اولیه شما می توانید بر روی خلق سریع و ارزان تمرکز کنید که مردم بابت آن مبلغی می پردازند. ما وقت تلف می کنیم چرا که به عالی بودن نسخه اولیه بیش از اندازه توجه می کنیم اما بعد از گذشت زمان پروژه آنقدر برایمان بی اهمیت می شود که هیچگاه آن را شروع نمی کنیم.

کشف تقاضا

بی شک کشف بازار تقاضا مهمترین عامل در پیشرفت یک کسب و کار محسوب می شود. یعنی در هر چیزی که تقاضای زیاد وجود دارد باید به درستی وارد شد تا سود بسیاری کسب شود. لوپز می گوید که کارآفرینان تازه‌​کار می​‌توانند خیلی چیزها از شرکت‌های اپل و کداک یاد بگیرند. آیفون دائما بر اساس خواسته‌‌های مشتری پیشرفت کرده است و بازار تلفن‌‌های همراه را همچنان در اختیار دارد.

با توجه به نکته بالا که توسط موفقترین مدیر کسب و کارهای نوین مطرح شده می توان یک استارت آپی را بی هزینه و بدون تجربه راه اندازی کرد. با توجه به استارت آپ های موجود در ایران و دنیا این نتیجه قطعا برای همگان به اثبات رسیده و فقط کافی است یک ایده خوب داشته باشید و بازار تقاضا را بسنجید تا بتوانید یک شبه راه هزار شب را بپیمایید.

مطالب آموزشی