هراس آمریکا از همکاری موشکی ایران و روسیه

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

سی ان ان اعلام کرد:
هراس آمریکا از همکاری موشکی ایران و روسیه

کارشناس شبکه سی ان ان اعلام کرد آمریکا هراس زیادی از همکاری موشکی ایران و روسیه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحلیلگر تلویزیون سی ان ان با اشاره به همکاریهای موشکی ایران و روسیه اعلام کرد: به نظر می رسد ایران یک قدم دیگر به سامانه های پیشرفته دفاعی نزدیکتر شده باشد. این کشور اعلام کرده است که هفته آینده قرارداد خرید چهار فروند موشک زمین به هوا را با روسیه امضاء خواهد کرد. آمریکا می گوید این معامله هرچند قانونی است؛ اما نگرانی هایی را ایجاد می کند.

“باربارا استار،” خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: شاید مقصد بعدی سامانه های پیشرفته دفاع هوایی S300 که در مسکو به نمایش گذاشته شده است، تهران باشد.

سامانه S300 در دستان ایران بدان معنا خواهد بود که جنگنده های آمریکایی و اسرائیلی قادر نخواهند بود مخفیانه و بدون اینکه ردیابی شوند، وارد آسمان این کشور شوند و سایت های تسلیحاتی این کشور را بمباران کنند. بمباران رادارها و موشک های سامانه S300 نیز اگر اتفاق افتد، ایران را از حمله قریب الوقوع بعد از آن باخبر می کند. در حالی که آمریکا می گوید این معامله بر اساس قطعنامه های سازمان ملل قانونی است، وزارت خارجه ابراز نگرانی کرده است. سخنگوی وزارت خارجه می گوید: ما باید اطلاعات بیشتری درباره این معامله پیشنهادی داشته باشیم تا مشخص کنیم آیا تحریم های داخلی آمریکا نقض می شوند یا نه.

“مایکل اوهانلون،” کارشناس مرکز بروکینگز، می گوید: آسمان خاورمیانه متشنج تر و مملو از امواج راداری می شود، امواجی که نامرئی خواهند بود و ما نمی توانیم متوقفش کنیم.

“باربارا استار” افزود: مداخله روسیه در خاورمیانه و اروپا، آمریکا را ناراحت می کند. این اخبار در حالی منتشر می شود که پنج هزار نیروی آمریکایی و ناتو در حال برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی خود از زمان جنگ سرد در اروپا هستند تا مطمئن شوند، می توانند در صورت نیاز در کنار هم بجنگند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار