هزینه‌کرد ۱۴۴ میلیون تومانی برای اشتغال‍زایی دانشجویان/ اجراى صحیح برنامه درسى یکى از مسائل جدى در دانشگاه‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

هزینه‌کرد ۱۴۴ میلیون تومانی برای اشتغال‍زایی دانشجویان/ اجراى صحیح برنامه درسى یکى از مسائل جدى در دانشگاه‌ها

آهن‌چیان گفت: اجراى درست برنامه درسى یكى از مسائل جدى در دانشگاه ها است اجراى درست برنامه درسى یكى از مسائل جدى در دانشگاه ها است و باید بتوان با هدف گذاری دقیق نظام شایستگی را تدوین كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا آهن چیان مدیر كل دفتربرنامه ریزی آموزش عالی در دومین نشست معاونین آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه های كشور كه صبح امروز در ساختمان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار كرد: از ٢٥ اردیبهشت تاكنون اتفاقات خوبی افتاده است كه آن ها را بررسی خواهیم كرد، مهارت افزایى و ارتقاى دانشجویان كارشناسی نكته اى بسیار مهم است كه باید به آن ویژه پرداخت، یكی از مسائل پیش رو اشتغال پذیرى دانشجویان است، به معنی كارجویى برای دانشجویان تا بتوان در آنها درک ورود به كسب و كار و فضای كسب و كار ایجاد کرد.

مدیر كل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی بیان كرد: هدف‌هایى كه ما در طرح مهارت پذیرى داشته ایم اجراى برنامه آموزشى با توجه به تربیت نیروى ماهر است؛ بنا است در این طرح با تاكیدات نظام آموزشی برنامه ها را با تربیت نیروى جدید بررسى و آنها را مجدد تنظیم كنند.
تدوین نظام شایستگی بوسیله هدف‌گذاری صحیح
آهن چیان ادامه داد: ما باید موارد درسی را مرور كنیم تا بتوان به تنظیم برنامه درسی، جابه جایى سرفصل ها و دروس كمک كرد، اجراى درست برنامه درسى یكى از مسائل جدى در دانشگاه ها است و باید بتوان با هدف گذاری دقیق نظام شایستگی را تدوین كرد.

وی افزود: یكى از برنامه‌هاى مورد بررسى، روزانه سازى و ارتقاى كارآمدى برنامه هاى آموزشى از طریق تركیب پیشرفت‌هاى دانش بشرى در نرم افزار جهانى با نیاز به شایستگى هاى شغلى منابع انسانى در تراز ملى است؛ از دیگر برنامه‌ها نوسازى و تقویت بنیه انسانى و مادى دانشگاه ها در جنبه هاى علمى است که این برنامه شامل آزمایشگاه‌ها، كارگاه ها و بازیدها می‌شود.

مدیر كل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی تشریح كرد: اصلاح روند توسعه آموزش عالى از طریق بازگشت به ارتقاى كیفیت آموزش در دوره كارشناسى بررسى خواهد شد.

وی در خصوص مراحل اجراى طرح، اظهار كرد: این طرح شامل شناسایى چالش ها و تعیین راهكارها و تدوین هدف هاى طرح، تنظیم سكوهاى اجرا و تعیین فرآیندهاى پیاده سازى طرح، تصویب آیین نامه و تدوین ضوابط تضمین كننده استمرار اجرای طرح در دانشگاه ها، معرفى طرح به دانشگاه ها و اطلاع آئین نامه و ضوابط است.

آهن چیان افزود: در مصاحبه روز گذشته آقای شریعتى نیاسر با رسانه‌ها گفته شد در تفاهم نامه بین وزارت علوم و اشتغال پذیرى مبلغی وجود دارد، این مبلغ ١٤٤ میلیون تومان بود كه تا بتوان بحث اشتغال را ارتقاء داد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار