هزینه ایجاد شغل در کشور 400میلیون تومان است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

هزینه ایجاد شغل در کشور 400میلیون تومان است

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه هزینه ایجاد شغل بین 300تا 400 میلیون تومان است گفت: باید علاوه بر ایجاد شغل به کاهش هزینه های ناشی از آن هم توجه کنیم.

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امروزه شبکه‌سازی دانشگاه ها در سطح ملی و بین‌المللی یکی از بحث‌های مهم در کشور است.

وی ادادمه داد: خوشبختانه امروزه در دانشگاه‌های کشور هم این موضوع به خوبی دیده می‌شود که ما باید برای رفع این مسئله از لایه‌های مدیریتی عبور کنیم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه هزینه ایجاد شغل در کشور بین 300تا 400 میلیون تومان است، مطرح کرد: باید علاوه بر ایجاد شغل به کاهش هزینه های ناشی از آن هم توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: دانشجویان دکتری و ارشد جزو سرمایه‌های اصلی هر دانشگاهی هستند و در عمل این ظرفیت بزرگ باید مورد استفاده قرار بگیرد؛ اگر این ظرفیت وارد فضای توسعه کشور نشود به قطع و یقین با چالش‌های بزرگی مواجه می‌شویم.

نیلی اضافه کرد: متاسفانه حضور دانشگاه‌ها در جامعه جدی گرفته نشده است؛ اگر رشد مقالات علمی کاهش پیدا کند، چون یک ارزش ملی شده همه نسبت به آن حساس می‌شوند.

وی یادآور شد: ما در دانشگاه تهران سعی می‌کنیم حضور بیشتری در جامعه داشته باشیم و از این رو به سمت بین‌المللی شدن دانشگاه، کارآفرینی، اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی باید حرکت کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار