هزینه روشن کردن کولر در نرخنامه جدید تاکسی لحاظ شده است

دسته ها: اخبار

هزینه روشن کردن کولر در نرخنامه جدید تاکسی لحاظ شده است
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: نرخ جدید کرایه تاکسی با احتساب روشن کردن کولر تاکسی در اهواز لحاظ شده ، و رانندگان موظف به روشن کردن آن برای مسافر هستند.

کوروش حسینی زاده با بیان اینکه نرخنامه جدید تاکسی از ابتدای مرداد اعمال شده اظهار کرد: افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده بود در شورای اسلامی شهر اهواز نیز تصویب شده است.
وی افزود: نصب برچسب روی شیشه تاکسی ها و تابلوهای ایستگاه های تاکسی در حال انجام است.
حسینی زاده تاکید کرد: شهروندان در صورت ممانعت رانندگان تاکسی از روشن کردن کولر می توانند شکایت خود را به تاکسیرانی اعلام کنند.
وی اضافه کرد: برای نظارت بر تخلفات و جلوگیری از افزایش بیش از اندازه نرخ کرایه ها هشت گروه بازرسی تاکسیرانی در اهواز مشغول فعالیت هستند؛ همچنین سامانه 137 ارتباطات مردمی شهرداری اهواز و سامانه پیامکی 30008778 تاکسیرانی برای دریافت شکایت ها و انتقادات و پیشنهادات مردم پیش بینی شده است.
به گفته وی، در صورت تخلف رانندگان برای بار نخست تذکر و ثبت در سامانه تاکسیرانی انجام می شود و با تکرار تخلف، راننده به کمیته انضباطی فراخوانده می شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز همچنین با بیان اینکه رانندگان باید تایید صلاحیت شوند، اظهارکرد:برخی از رانندگان شرایط اخلاق حرفه ای رانندگی را ندارند به همین دلیل گزینش رانندگان در دستور کار است.
وی افزود: هفته ای 200 نفر از رانندگان در قالب اخلاق و رفتار حرفه ای، مقررات راهنمایی و رانندگی، فوریت های پزشکی و آتش نشانی آموزش می بینند.
بر اساس گزارش سازمان تاکسیرانی اهواز، نرخ کرایه تاکسی فروردین هر سال طبق کتابچه تعیین نرخ که توسط وزارت کشور طراحی و مشخص شده محاسبه می شود. نرخ جدید کرایه تاکسی اهواز بر همین اساس در سال 94 محاسبه و تعیین کرده است. نرخنامه جدید پس از تصویب شورای اسلامی شهر و تایید فرمانداری اهواز در تاریخ 13 تیر امسال به سازمان تاکسیرانی برای اجرا ابلاغ شده است.
براساس نرخنامه جدید، کرایه تاکسی های خطی، تاکسی های بیسیم، راه آهن و فرودگاه نسبت به پارسال ، 25 درصد افزایش داشته است.
در اهواز بیش از 10 هزار تاکسی زرد خورشیدی و تاکسی ویژه ثبت شده که حدود نیمی از آنها غیرفعال هستند.
استفاده از کولر در تاکسی بویژه در ماه های گرم سال در خوزستان یکی از بحث های همیشگی مسافران و رانندگان تاکسی است.

اخبار