هفت دانشگاه ایران در میان 250 دانشگاه برتر”عصر طلایی”تایمز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

هفت دانشگاه ایران در میان 250 دانشگاه برتر

در جدیدترین نتایج منتشر شده رتبه‌بندی “عصر طلایی” تایمز که در ۲۶ ژوئن سال جاری منتشر شده، هفت دانشگاه ایرانی موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده اند.

به گزارش ایسنا، رتبه‌بندی “عصر طلایی” از سال ۲۰۱۷ آغاز به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها کرده است. در جدیدترین نتایج منتشر شده این رتبه‌بندی (۲۶ ژوئن)، دانشگاه الزهرا برای نخستین بار با کسب رتبه ۲۵۰-۲۰۱، موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده است.

این نظام دانشگاه‌هایی را که در فاصله زمانی ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۷ تأسیس شده‌اند رتبه‌بندی می‌کند. نام این رتبه‌بندی از دوران طلایی در آموزش عالی جهانی که صفت بارز آن گسترش سریع دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاری بیشتر در تحقیقات علمی است، ریشه گرفته است.

رتبه بندی “عصر طلایی” حاوی ۲۷۱ دانشگاه برتر جهان است که بین سال‌های ۱۹۴۵ و ۱۹۶۷ تأسیس شده‌اند و ایران در این نظام رتبه بندی ۷ دانشگاه برتر دارد.

در این رتبه بندی دانشگاه‌هایی با قدمت بیش از ۵۰ سال و کمتر از ۸۰ سال مطابق همان ۱۳ معیار مربوط به رتبه‌بندی کلی این نظام مورد بررسی قرار گرفته می‌شوند. البته قابل ذکر است وزن شاخص‌ها در این نظام نسبت به وزن شاخص‌ها در نظام رتبه بندی کلی (جهانی) متفاوت است (به عنوان مثال وزن شاخص‌های حوزه شهرت کاهش پیدا کرده است).

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این رتبه بندی به شرح زیر هستند:

هفت دانشگاه ایران در میان 250 دانشگاه برتر

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار