همه استخدام ها در دولت یازدهم با برگزاری آزمون انجام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

همه استخدام ها در دولت یازدهم با برگزاری آزمون انجام شد

سازمان اداری و استخدامی کشور در واکنش به برخی شبهه افکنی ها درباره استخدام نیروها در دولت، اعلام کرد: در طول دوره دولت یازدهم همه استخدامها از طریق برگزاری آزمون انجام شده است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای سازمان امور اداری و استخدامی، این سازمان در پی درج خبری مبنی بر «استخدامی های دولت سناریویی از پیش تعیین شده اند» در یکی از رسانه ها در جوابیه ای اعلام کرد: در روزهای گذشته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون هیچ استناد روشنی در خصوص استخدامهای صورت گرفته در دولت اظهارات خلاف واقعی را بیان کرده است.
این جوابیه می افزاید: از آنجا که مباحث مربوط به استخدام در دولت یکی از موضوعات مهمی است که افکار عمومی همواره نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای دارد و خلاف‌گویی و انتشار موارد نادرست در این باره موجب بی‌اعتمادی مردم به اصل نظام خواهد شد، بنابراین شایسته است همه رسانه‌ها در انتشار اخبار مرتبط با آن قبلا صحت و درستی آن را مورد سنجش قرار دهند.
در این جوابیه آمده است: در دولت یازدهم و دوازدهم تلاش شده است که در صدور مجوزهای استخدامی دستگاههای اجرایی با در نظر گرفتن اسناد بالادستی، شرایط نظام اداری کشور و دستگاههای اجرایی و وضعیت بودجهای دولت، تامین نیروی انسانی دستگاهها و مناطق جغرافیایی که نیاز بیشتری به نیروی انسانی جدید دارند در اولویت قرار گیرد.
«در این راستا بر اساس مصوبه شورای عالی اداری دستگاههای اجرایی نسبت به تدوین سند برنامه نیروی انسانی خود اقدام و به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه کرده اند و صدور مجوزهای استخدامی پس از بررسی سند مذکور صورت می پذیرد. علاوه بر این، تامین نیروی انسانی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در اولویت مجوزهای صادره بوده است.»
سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: بر خلاف اظهارات نماینده مبنی بر بی توجهی به شایستگیها در استخدامها، به اطلاع میرساند دستورالعمل مربوط به آزمون های استخدامی در سال 1393 بازنگری شده و بر اساس ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنای استخدام پیمانی در دولت، شرکت و قبولی در آزمونهای استخدامی است. به گونهای که در طول دوره دولت یازدهم همه استخدامها از طریق برگزاری آزمون انجام شده است.
در ادامه این جوابیه آمده است: اگر چه در برخی از آزمونهایی که از محل مصوباتی نظیر طرح مهرآفرین، مصوبات مربوط به استخدامهای موردی که برخی از آنها با مصوبه مجلس نیز صورت گرفته است، برخی از نیروهای شاغل در دستگاهها تبدیل وضع یافتهاند، ولی این دولت همواره مخالف استفاده از چنین ساز وکارهایی بوده و از زمان شروع به کار خود هیچ گونه مصوبهای، لایحهای یا دستورالعملی برای چنین استخدامهایی صادر نکرده و هیچگونه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی جز از طریق قبولی در آزمون استخدامی صورت نگرفته است.
سازمان اداری و استخدامی در جوابیه خود تاکید کرده است: در آزمونهای استخدامی برگزار شده، همواره تلاش بر این بوده و خواهد بود که بر اساس قوانین و مقررات مربوطه عدالت برای همه داوطلبان رعایت شود. از این رو ایجاد هرگونه شائبه در ذهن داوطلبان در خصوص مشخص بودن افراد پذیرفته شده در آزمون های استخدامی سخن و عمل نادرستی است.
بر اساس این اطلاعیه، «بررسی مشخصات پذیرفتهشدگان و فرایند استخدامی آنها در سالهای اخیر میتواند ناصحیح بودن ادعای رعایت نشدن عدالت استخدامی را نشان دهد و سازمان اداری و استخدامی کشور آمادگی دارد مواردی که نماینده مدعی استخدام خارج از ضوابط آن هستند را به صورت مصداقی بررسی و نتیجه را جهت استحضار مجلس شورای اسلامی اعلام کند.»
به گزارش ایرنا، هفته گذشته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدعی شده بود « در استخدام ها نیروهایی جذب و وارد دولت می شوند که خاستگاه دولتی داشته و گرایش های آنها با دولت یکی باشد و به عبارت دیگر این استخدام ها سیاسی هستند.»
نماینده مجلس همچنین ادعا کرده بود که بسیاری از این استخدامی ها برای تبدیل عضویت نیروهایی است که قبلا بر اساس علاقه مسئولان و گرایش های سیاسی مستخدمین به صورت قراردادی در ادارات صورت گرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار