همکاری وزارت علوم با ۲۳ وزارتخانه و دستگاه اجرایی در راستای اشتغالزایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

همکاری وزارت علوم با ۲۳ وزارتخانه و دستگاه اجرایی در راستای اشتغالزایی

سیف گفت: درحال حاضر وزارت علوم با ۲۳ وزارتخانه و دستگاه اجرایی برای پیشبرد برنامه‌های اشتغالزایی خود همکاری می‌کند.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدسعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در مراسم افتتاحیه همایش ملی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم برای ارتباط میان صنعت و دانشگاه بیان کرد: در حال حاضر برنامه‌های متعددی پیگیری می‌شوند و یکی از آنان توانمندسازی دانشجویان است و این توانمندسازی می‌تواند به اشتغال آن‌ها کمک کنند.

سیف با بیان اینکه رشد اشتغال از برنامه‌های وزارت علوم است، اظهار کرد: در این طرح ۸۰ دانشگاه طی ۶ ماه اول مورد بررسی قرار گرفتند و همچنین ساماندهی کارآموزی یا کارورزی دانشگاه‌ها هم از برنامه‌هایی است که با ۲۳ وزارتخانه و دستگاه اجرایی پیش می‌رود.

پیشبرد برنامه‌های پژوهشی در شرایط بحرانی
مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم ادامه داد: ۱۸ تشکل خصوصی قول دادند تا در تابستان دوره‌های کارورزی و کارآموزی برای دانشجویان به وجود آورند و در تمام این موضوعات فعال‌سازی دانشگاه‌ها از برنامه‌های استانی است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که با بحران مواجه است اساتید باید بتوانند به سمت نیاز‌های کشور بروند و امیدواریم در دفتر با ارتباط با صنعت به سمت پیشبرد برنامه‌های وزارتخانه پیش برویم و علوم انسانی باید بتواند در گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه نقش مؤثری داشته باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار