هنگام گرد و غبار همه ماسک بزنند

دسته ها: اخبار

رئيس مركز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز گفت: شدت گرد و غبار، مشكلات فراواني به همراه دارد و در این شرایط ضروری است که شهروندان با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، از بروز حوادث بعدی پیشگیری کنند.

شهريار ميرخشتي اظهار كرد: هنگام بروز پديده گرد و غبار و وقوع آلودگي هوا، کاهش میزان ديد رانندگان موجب بروز حوادث رانندگی و تصادف مي​شود و در اين مواقع، آمار تصادفات معمولا افزایش می‌یابد.

وي گفت: ضروری است شهروندان در هنگام بروز پديده گرد و غبار از تردد غیرضروری با خودروهای شخصی خودداري كنند تا از بروز تصادفات در خیابان‌ها و جاده‌های بین شهری جلوگيري شود.

رئيس مركز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با بیان این که شدت گرد و غبار امروز بر سلامت گروه‌های سنی مختلف تاثیر گذار است، ادامه داد: افرادی كه مشكلات تنفسي دارند به ویژه افراد مسن و كودكان از گرد و غبار دوري کرده و تا جایی که ممکن است از خانه خارج نشوند و در صورت خروج از منزل حتما از ماسك​هاي تنفسي استفاده كنند.

ميرخشتي با تاکید بر اين كه افراد عادي نیز در خطر عوارض گرد و غبار قرار دارند، تصریح کرد: ضروری است که افراد عادي و سالم نیز در هنگام پدیده گرد و غبار، از ماسك​هاي تنفسي استفاده كنند.

اخبار