هیچ‌یک از مراکز علمی کاربردی حذف نمی‌شوند/ تاسیس ۱۰ مرکز جدید در کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

هیچ‌یک از مراکز علمی کاربردی حذف نمی‌شوند/ تاسیس ۱۰ مرکز جدید در کشور
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: راه‌اندازی ۱۰ مرکز علمی کاربردی جدید در کشور در دستورکار قرارگرفته است که سه مرکز در استان خراسان رضوی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمد حسین امید در اختتامیه چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی و ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی که در هتل پارس مشهد در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه اظهار کرد: تعدادی از مراکز علمی‌کاربردی که وابسته به نهادهای دولتی از ابتدای سال جاری پذیرش دانشجو جدید را متوقف کرده‌اند و برخی دیگر از مراکز نیز به دلیل عدم کیفیت از ادامه فعالیت انصراف دادند و در مجموع از هزار مرکز علمی کاربردی در سطح کشور طی سال جاری ۵۵۰ مرکز پذیرش دانشجو داشته‌اند.

وی ادامه داد: هیچ یک از مراکز علمی کاربردی وابسته به نهادهای دولتی حذف نخواهد شد بلکه واگذار می‌شوند اما اگر نخواهند واگذار دانشجویان خود را واگذار کنند،حذف می‌شوند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: راه‌اندازی ۱۰ مرکز علمی کاربردی جدید در کشور در دستورکار قرارگرفته است که سه مرکز در استان خراسان رضوی خواهد بود.

امید با تاکید براینکه هیچ رشته‌ای از دانشگاه علمی کاربردی حذف نشده‌ است، افزود: از سال آینده رشته‌های بدون متقاضی حذف می‌شوند.

وی عنوان کرد: همه تلاش دانشگاه علمی کاربردی این است که دانشجویانی تربیت کند تا زمانی که فارغ التحصیل می‌شوند یا شاغل شوند و یا کارآفرین باشند تا دیگران را به کار بگیرند و هدف دانشگاه در چندسال اخیر که پرچم ارتقا کیفیت را برافراشته و چنین جشنواره‌هایی نظیر حرکت را برگزار می‌کنند همین است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد:امیدواریم شرایطی فراهم شود که دانشجویان علمی کاربردی جزو کسانی باشند که با کمترین مشکل بتوانند شغلی را بیابند و یا کاری خلق کنند.

امید با تاکید بر اینکه توسعه کیفی دانشگاه علمی کاربردی در دستورکار است، اضافه کرد: برای توسعه کیفی دانشگاه، در نظرداریم کیفیت دانشجویان ورودی‌ جدید را ارتقا بخشیم به این منظور سهمیه شاغلین حذف شد تا دانش آموزان از طریق کنکور جذب شوند.

وی گفت: از میان ۴۶ هزار متقاضی حق التدریس، ۸۰۰۰ نفر با مصاحبه‌های دقیق جذب دانشگاه شدند؛ همچنان مدرسان فعلی موردارزیابی قرار می گیرند و این ارزیابی های مستمر خواهد بود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: ۸۰۰برنامه درسی در معرض قضاوت ذینفعان قرار گرفته است تا بخش های اجرایی در بازنگری آن‌ها نظر خود را ارائه دهند. همه سرفصل ها درسی دانشگاه بازنگری می شوند تا برنامه های بین رشته ای ایجاد شود و امیدواریم خراسان رضوی در این زمینه پیشگام باشد.

امیدبا بیان اینکه درحال حاصر نیاز ما توسعه تک درس ها و تک پودمان‌ها است،اظهار کرد: اکنون امکان ایجاد دوره‌های پودمانی برای کسانی که نیازمند دوره های آموزشی کوتاه مدت هستند، وجود دارد. در این راستا تعداد دوره‌های پودمانی دانشگاه از ۴۰۰ به ۷۰۰ پودمان افزایش یافته است.

اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به موسسان شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه علمی کاربردی

وی ادامه داد: برای مراکز رشد و نوآوری و ایده های برتر که قابایت تبدیل به تولید محصول را دارند تسهیلات ارزان قیمت درنظر گرفته شده است که شرکت‌ دانش بنیان در جوار مراکز علمی کاربردی تاسیس کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شاغل می شوند. وظیفه ماست که افراد را بستری فراهم کنیم تا افراد در زمینه علایق و رشته تحصیلی خود کار کنند.

امید در خصوص جشنواره دورن دانشگاهی حرکت این دانشگاه، تصریح کرد: هزار دانشجو ایده‌های خود را به این جشنواره ارسال کردند که از ۸۱ایده برتر تقدیر شد. امیدواریم معرفی این ایده ها باعث شود صنعت به سراغ این ایده ها بیاید تا اشتغال ایجاد کنند. لذا ارتباط بین ایده‌های دانشجوبان مهارتی و سرمایه گذاران می تواند این نوید را بدهد که در اشتغال کشور نقش موثری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم از دل این‌ جشنواره‌ها ایده‌هایی تولید شود که به اشتغال کمک کند. وضع بیکاری در کشور نامطلوب است اما انتظار داریم دانشجویان علمی کاربردی از این معضل در امان باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار