والیبالیست های ایران از ایتالیا هم شکست خوردند

دسته ها: اخبار ورزشی اخبار

تیم ملی والیبال ایران امروز ( چهارشنبه ) چهارمین شکست خود در جام جهانی 2015 را مقابل ایتالیا پشت سر گذاشت.

شاگردان اسلوبودان کواچ از ساعت 10:40 امروز در ششمین مسابقه خود در جام جهانی به مصاف ایتالیا رفتند.
به گزارش ایرنا ، سه ست این مسابقه با امتیازات 25 بر 19، 25 بر 23 و 25 بر 21 به سود ایتالیا به پایان رسید تا ایران چهارمین شکست خود را بپذیرد.
اسلوبودان کواچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، سید محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی به میدان فرستاد.
ایران در این دوره از مسابقات پیش از این مقابل تیم های آرژانتین، لهستان و روسیه شکست خورده بود و فقط ونزوئلا و تونس را از پیش رو برداشته بود.
تیم ملی ایران از ساعت 7:40 فردا (پنجشنبه) به مصاف آمریکا می رود. آمریکا هر 6 مسابقه قبلی خود در این رقابت ها را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

** ست اول (ایران 19 – ایتالیا 25)
ایتالیا در ست نخست این مسابقه خیلی زود خود را پیش انداخت و با ایجاد فاصله پنج امتیازی، خیال خود را از پیروزی در این ست راحت کرد. بازیکنان ایتالیا در این ست با زدن سرویس های قدرتی، دریافت ایران را با مشکل مواجه کردند تا توپ به خوبی در اختیار معروف پاسور ایران قرار نگیرد. در مقابل ایتالیایی ها با عملکرد درخشان در دریافت و توپ گیری به خوبی توپ را در اختیار سیمونه جیانلی پاسور تیم خود می گذاشتند تا او بتواند از برنامه های متنوع در خط حمله استفاده کند. اسپکرهای ایتالیا به خصوص ایوان زایتسف نیز با عملکردی کم اشتباه از این پاس ها استفاده می کردند. حتی زمانی که مدافعین روی تور ایران نیز مقابل اسپکرهای ایتالیا قرار می گرفتند، لاجوردی پوشان با هوشمندی از دست مدافعین ایران استفاده می کردند و توپ را با زدن به دست بازیکن مقابل خود، به بیرون زمین می فرستادند تا یک امتیاز دیگر برای تیمشان کسب کنند. ایوان زایتسف که هشت امتیاز در این ست به دست آورد، بازیکن مهار نشدنی ایتالیا در ست اول بود. کواچ تلاش کرد با درخواست دو وقت استراحت و به میدان فرستادن فرهاد قائمی و مهدی مهدوی به جای میرزاجانپور و معروف روند بازی را عوض کند اما موفق به این کار نشد و ایتالیا با تکیه بر اختلاف امتیازی که در آغاز ست ایجاد کرده بود، ست اول را 25 بر 19 به سود خود به پایان رساند.

** ست دوم (ایران 23 – ایتالیا 25)
در آغاز این ست، مهدوی و قائمی در ترکیب اصلی ایران قرار گرفتند. شاگردان کواچ ست دوم را بهتر از ست قبل آغاز کردند و حتی 7 بر 5 نیز از حریف پیش افتادند اما ایتالیا با تکیه بر درخشش اسپکرهای خود شش امتیاز پیاپی گرفت و نتیجه را 11 بر 7 کرد. ادامه مسابقه با عملکرد بهتر بازیکنان ایران به خصوص موسوی در دفاع روی تور بود. در نهایت نیز دو تیم در امتیاز 13 مساوی شدند. موسوی با به دست آوردن یک امتیاز سرویس توانست ایران را در امتیاز 15 بر 14 یک بار دیگر از حریف پیش بیاندازد. اعتراض کواچ به عملکرد داور باعث شد یک کارت زرد نیز دریافت کند. دو تیم در ادامه مسابقه به صورت پایاپای تا امتیاز 23 پیش رفتند. موسوی در این ست هم مانند ست اول عملکرد درخشانی در زدن اسپک و دفاع روی تور داشت و امتیازات زیادی گرفت اما زایتسف کم اشتباه بود و زمینه پیروزی تیمش را فراهم کرد. مهدوی که در این ست به جای معروف پاسور ایران بود، عملکرد خیلی خوبی از خود ارائه کرد اما نتوانست ایران را به سوی پیروزی هدایت کند. در نهایت این ست 25 بر 23 به سود ایتالیا به پایان رسید.

** ست سوم (ایران 21 – ایتالیا 25)
در این ست ایتالیا ابتدا 3 بر 1 پیش افتاد اما بازیکنان ایران با درخشش در دفاع روی تور، نتیجه را 7 بر 4 به سود خود کردند. حتی درخواست وقت استراحت از سوی سرمربی ایتالیا هم نتوانست در روند امتیازگیری ایران خللی ایجاد کند. یکی از اتفاقات عجیب این مسابقه در اوایل ست سوم رقم خورد. داور مسابقه در یک صحنه خطای غفور را گرفت و به ایتالیا امتیاز داد اما پس از بازبینی صحنه مشخص شد امتیاز این توپ متعلق به ایران است. با این وجود به دلیل اینکه داور اشتباه کرده بود، هیچ امتیازی به دو تیم تعلق نگرفت. در ادامه مسابقه بازهم ایتالیایی ها با درخشش زایتسف به ایران رسیدند اما بازیکنان ایران با زدن سرویس های هدفمند و به خصوص عملکرد دیدنی در دفاع روی تور بازهم 14 بر 11 پیش افتادند. سرمربی ایتالیا یک وقت استراحت دیگر درخواست کرد تا فاصله را کم کند. پس از ورود دو تیم به میدان، زایتسف ابتدا با یک اسپک هوشمندانه و سپس با یک سرویس قدرتمند، فاصله را به یک امتیاز کاهش داد. در امتیاز 15 بر 14 کواچ دو تعویض انجام داد و معروف و شهرام محمودی را به جای غفور و مهدوی روانه میدان کرد. در ادامه مسابقه میرزاجانپور هم به جای عبادی پور وارد بازی شد. اما این تغییرات مثبت نبود و معروف نتوانست به خوبی مهاجمین ایران را تغذیه کند تا ایتالیا با عملکرد بهتر در دفاع روی تور 20 بر 18 پیش بیفتد و کواچ هم پس از درخواست یک وقت استراحت، مهدوی و غفور را به جای خود بازگرداند. درخشش ایتالیایی ها در توپ گیری باعث شد این تیم در مجموع این مسابقه در حمله دوم و توپ های برگشتی، امتیازات به مراتب بیشتری نسبت به ایران بگیرند. در امتیازات حساس پایانی این ست نیز ایتالیایی ها کم اشتباه تر بودند تا ست سوم 25 بر 21 به سود لاجوردی پوشان به پایان برسد.

اخبار ورزشی اخبار