واکنش دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت به خبرسازی‌ برخی رسانه‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت به خبرسازی‌برخی رسانه‌ها درباره مطالبه‌گری‌های خود واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای نکاتی را درباره وضعیت خود مطرح کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: مدتی است که مسئله استخدام دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت به نقل محافل خبری مبدل گشته و علی‌رغم تاکید فراوان بر “صنفی” بودن آن، رسانه‌های وابسته به وزارت نفت در آستانه روز دانشجو در تلاش هستند تا با چاشنی سیاسی، ماهیت صنفی‌اش را زیر سوال برده و آن را توپ میدان “تسویه‌حساب‌های حزبی” خود کنند.

این نامه می‌افزاید: این “رسانه‌های اجاره‌ای” با “شارژ نهادهای ذی‌نفوذ”، به راحتی دست به “قلم‌فروشی” زده و به زعم خود به دنبال کشف “زوایای پنهان شده در هیاهوها” هستند! و از آنجا که “کافر همه را به کیش خود پندارد”؛ تلاش برخی رسانه‌ها و نمایندگان مجلس در بازتاب صدای مظلوم را “دمیدن بر آتش اعتراضات” تعبیر کردند.

در بخش دیگری از این نامه با یادآوری نکاتی تاکید شده است: بخش امتیازات دانشگاه صنعت نفت در دفترچه آزمون سراسری، در طول سه سال گذشته بارها رسانه‌ای شده است اما متاسفانه برخی رسانه‌ها زحمت مطالعه چند سطر را به خود نداده‌اند و با ژست روشنفکرانه از وجود تعهد استخدامی سوال می‌پرسند! آیا چنین رسانه‌هایی می‌توانند به مردم جامعه آگاهی بخشند در حالی که از یک تحقیق و مطالعه ساده عاجزند؟!

نامه مذکور می‌افزاید: براساس “ضوابط و مقررات” تا قبل از سال 94، دانش‌آموخته “گروه الف” دانشگاه صنعت نفت با معافیت از آزمون کتبی، وارد مراحل مصاحبه تخصصی، طب صنعتی و گزینش عقیدتی می‌شد ولی از سال 94 آزمون خلق‌الساعه‌ای به نام “ارزیابی” خارج از چارچوب ضوابط و مقررات ایجاد شد که تنها برای دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت اجرایی شد مگر نه این است که طبق قانون، فرایند استخدام باید برای همه یکسان و بدون تبعیض اجرا شود و نباید با اعمال “فیلترهای مختلف”، فرایند استخدام را “سلیقه‌ای” انجام داد؟!

در بخش دیگری از این نامه آمده است: رتبه‌های برتر دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در آزمون‌های سراسری دلیل روشنی بر شایستگی و لیاقت بالای این نخبگان است و اتفاقا بسیاری از دانش‌آموختگان این دانشگاه، در گذشته دانشجوی “نخبه” دانشگاه‌های برترکشور بوده‌اند یا بعدها برای ادامه تحصیل وارد “دانشگاه‌های برتر” کشور شده‌اند. با علم به این که اصل “برابری فرصت‌ها”، شاخصه اصلی نظام “شایسته‌سالاری” است؛ چه آزمونی بالاتر از “آزمون‌های سراسری سازمان سنجش آموزش کشور” می‌تواند مطابق با اصل برابری فرصت‌ها و معیار شایسته‌سالاری باشد؟!

دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی نفت در این نامه ادامه می‌دهند: اگر دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت به دنبال “رانت‌خواری” و “انحصارطلبی” بودند، کار خود را همچون “آقازادگان ژن خوب”، پنهانی در خفا و سکوت پیش می‌بردند؛ نه این که چند روز پی‌ در پی مقابل دانشگاه نفت حاضر شوند و از تمام تشکل‌ها و رسانه‌های مختلف درخواست حمایت کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار