وجود این همه بیکار در شهر مرزی خرمشهر خطرناک است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وجود این همه بیکار در شهر مرزی خرمشهر خطرناک است

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط بیکاری در خرمشهر به علت قرار گرفتن این شهر در مرز عراق بسیار خطرناک است و باید برای این کاره چاره اندیشی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر عبدالله ثامری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: وضعیت فعلی و رکود در شرکت تاسیسات دریایی یک فاجعه است. روزی بیش از چهار هزار نفر به صورت مستقیم در شرکت کار می کردند اما حالا این ظرفیت به کمتر از ۶۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود: پیشتر از سوی وزادت نفت قرار بود مراحل ساخت فاز ۱۱ پارس جنوبی به تاسیسات دریایی خرمشهر واگذار شود اما انجام نشد. اکنون هم که با موافقت مسئولان وزارت، طرح عظیم سکوی میدان نفتی فروزان به شرکت آمده به دلیل تامین نشدن نقدینگی از سوی کارفرما شرکت دولتی فلات قاره باز هم دچار رکود شده است

ثامری با اشاره به اینکه خرمشهر متعلق به همه ایرانیان است و همه باید برای بهبود وضعیت کنونی آن از جان و دل تلاش کنیم، تصریح کرد: آمار بیکاری در خرمشهر بالاست در صورتی که چنین شرایطی در مرز خطرناک است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در ایام اربعین وزرای زیادی به آبادان و خرمشهر سفر می کنند و وعده هایی می دهن که تا کنون هیچکدام عملی نشده است. ما در کنار کشور عراق هستیم و جوانان خرمشهری شرایط اشتغال برای جوانان عراقی را ارزیابی می کنند در صورتی که در این منطقه اشتغال بسیار ناچیز است.

ثامری تصریح کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توانمندی های زیادی دارد که می تواند با ارائه برنامه و تزریق بودجه شرایط اسفناک تاسیسات دریایی خرمشهر را سر و سامان دهد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار