ورزش و جوانان خوزستان فعالیت آنچنانی در زمینه اشتغال نداشته است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ورزش و جوانان خوزستان فعالیت آنچنانی در زمینه اشتغال نداشته است

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: برخی از دستگاه های استان مثل ورزش و جوانان و همچنین بهداشت و درمان، فعالیت آن چنانی در زمینه اشتغل نداشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی بحرینی مقدم ظهر امروز در نشست شورای اشتغال استان خوزستان اظهار کرد: در سال گذشته با همت همه دستگاه های اجرایی استان و ادارات کل، فرمانداری ها و بانک های عامل، جلسات کمیته های اشتغال در ۲۷ شهرستان برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی افزود: سامانه کارا به عنوان پیش نیاز شروع عملیات طرح اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت، مطرح و به نوعی به صورت عملیاتی کار شروع شد.

بحرینی مقدم با اشاره به اینکه بیش از ۴۳ کمیته فنی استانی تاکنون برگزار شده است، ادامه داد: بیش از ۱۲ هزار طرح و پیشنهاد را در شهرستان ها بررسی و از این میزان طی ۴۳ کمیته فنی استان تا پایان جلسه چهل و سوم، بالغ بر یک هزار و ۲۹۴ مصوبه در سطح استان داشتیم.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۴۳ میلیارد تومان مصوبات کمیته فنی با اشتغال بیش از هشت هزار و ۶۶۳ نفر را داشته ایم، اضافه کرد: از این میزان ۸۵۶ طرح در حوزه اشتغال روستایی با ۳۵۲ میلیارد و چهار هزار و ۸۵۸ نفر اشتغالزایی و همچنین ۴۳۸ طرح با ۴۹۱ میلیارد تومان و چهار هزار و ۶۰۵ نفر فرصت اشتغالزایی در طرح اشتغال فراگیر بود.

بحرینی مقدم با بیان اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، خوزستان جزو استان های نیمه بالای جدول در رنکینگ استانی بود، یادآور شد: تاکنون بیش از ۶۶۳ معرفی نامه به بانک های عامل ارجاع شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعالی با حدود سه چالش مواجه هستیم، گفت: اول اینکه سهم بخشی درنظر گرفته شده بود یعنی برای کشاورزی و منابع طبیعی ۴۰ درصد، صنایع و معادن کوچک ۱۰ درصد، گردشگری ۱۰ درصد، صنایع دستی و فرش ۱۰ درصد و همچنین خدمات و آی سی. تی ۱۵ درصد تعیین شد.
متأُسفانه در این حوزه ها با وجود پیگیری ها، برخی از دستگاه ها فعالیت آن چنانی نداشته و یا طرح ارائه ندادند؛ به عنوان نمونه بهداشت و درمان یا ورزش و جوانان، آی.سی.تی توفیق خاصی نداشتیم.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: این سهم بخشی باید به شکلی حل و فصل بشود؛ یا لحاظ نشود یا برخی از ادارات از زیرمجموعه حوزه های نامبرده حذف شوند.
در سطح ملی بر اساس ابلاغیه بیش از ۳۰ درصد از منابع کل به صورت عملکردی قابل جابجایی است؛ لذا امروز باید در کمیته فنی استان با حضور استاندار گزارش های عملکرد ارائه شود.

بحرینی مقدم ادامه داد: در سطح بانک ها با وجود چالش ها و مشکلاتی که از آن خبر داریم؛ باید تلاش کنیم که در زمینه جذب منابع مالی با کار مضاعف و پیگیری های ادارات متقاضیان به سمت بانک ها هدایت شوند.

وی عنوان کرد: یکی از خلاءهای موجود اشتغال، عدم هدایت متقاضیان دریافت تسهیلات به بانک ها است؛ از میراث فرهنگی و فرمانداران خواهش کردیم که حتما تلاش و به صورت فعالانه متقاضیان را به سمت بانک ها هدایت کنند. مسئله بعدی، سهم شهرستانی است؛ اگر شهرستانی باعث تحت تأثیر قرار دادن اعتبارات بعدی قرار می شوند، باید تعیین تکلیف شوند.
برخی شهرستان ها چهار برابر ظرفیت طرح ارائه، متقاضیان را معرفی و پیگیری هایی داشتند؛ بنابراین باید اعتبارات شهرستان های کم کار و بدون طرح به شهرستان های فعال گسیل شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار