ورود دروس جدید به سرفصل های دانشگاهی/ شیوه آموزشی را باید از حالت سنتی خارج کنیم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ورود دروس جدید به سرفصل های دانشگاهی/ شیوه آموزشی را باید از حالت سنتی خارج کنیم

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: به منظور ارتقای کیفی بخشنامه‌ای برای ورود دروس متعدد به دانشگاه‌ها با هدف شیوه‌های نوین آموزشی ارسال شده است.

مجتبی شریعتی‌نیاسر‌ معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بکارگیری‌ روش‌های نوین آموزشی در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: رویکرد ارتقای کیفی را در نظام آموزش عالی مورد توجه قرار دادیم و با توجه به اختیاری که به دانشگاه‌ها داده شده بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی و کیفیت‌بخشی برای این مراکز فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: از حدود 6 ماه پیش بخشنامه‌‌ای را به دانشگاه‌های سراسر کشور ارسال کردیم و به موجب این بخشنامه‌ دانشگاه‌ها می‌توانند برای ارتقای سطح کیفی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین درس‌های متعددی را به صورت اختیاری و با احتساب در معدل دانشجویان انتخاب کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: این راهکا‌ر به دانش‌افزایی و ارتقاء کیفی دانشگاه‌ها کمک کرده و می‌توانند شیوه‌های جدیدی را برای دانشجویان ارائه دهند.

شریعتی‌نیاسری‌ عنوان کرد: در همکاری‌ که با وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم کشور داشتیم مسئله شیوه‌های نوین آموزشی در آموزش عالی را مورد توجه قرار دادیم و به عنوان یکی از طرح‌های جدی به آن نگاه می‌کنیم.

وی بیان کرد: در نظام آموزشی دانشگاهها باید همواره شیوه‌های جدید مطرح شود و آموزش را از حالت سنتی خارج کنیم که این مسئله به پویایی هر چه بیشتر فضای آموزش عالی و ترغیب‌ انگیزه دانشجویان و اساتید منجر می‌شود و می‌توان اهداف بهتری را در آموزش دنبال کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار