ورود 680 معلم ابتدایی به چرخه آموزش و پرورش خوزستان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

ورود 680 معلم ابتدایی به چرخه آموزش و پرورش خوزستان

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در سال تحصیلی 97-96 نزدیک به 540 هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان مشغول به تحصیل می‌شوند، گفت: امسال 680 آموزگار جدید در این مقطع وارد چرخه آموزش و پرورش خواهند شد.

اردشیر شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: نوآموزان پیش‌دبستانی و پایه اول ابتدایی، 29 شهریورماه همزمان با سراسر کشور، سال تحصیلی خود را آغاز کردند و به کلاس درس رفتند. پیش‌بینی می‌کنیم در سال تحصیلی جدید نزدیک به 540 هزار دانش‌آموز ابتدایی و حدود 100 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در مدارس سراسر استان داشته باشیم.

وی افزود: به والدین توصیه می‌کنیم هماهنگی لازم را با دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدرسه انجام دهند. تغذیه و سلامت برای دانش‌آموزان بسیار با اهمیت است؛ والدین باید به صرف صبحانه دانش‌آموزان قبل از حضور در کلاس، توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه این وعده غذایی برای این افراد بسیار مهم است. همزمان با آغاز سال تحصیلی، بروشورهایی حاوی توصیه‌های سلامتی و بهداشتی لازم برای مدرسه در مدارس توزیع می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، گفت: در سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد ماند. امسال نزدیک به 104 هزار نوآموز پایه اول ابتدایی در سراسر استان خواهیم داشت و 680 آموزگار جدید نیز در مقطع ابتدایی وارد چرخه آموزش و پرورش خواهند شد.

شجاعی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی، امسال اولویت اصلی آموزش و پرورش خواهد بود، خاطرنشان‌کرد: دوره پیش‌دبستانی یک دوره بسیار مهم و الزام‌آور برای نوآموزان است، چراکه نقش بسیار مهمی در آینده آن‌ها دارد. امیدواریم امسال تمام نوآموزان واجد شرایط پیش‌دبستانی برای حضور در کلاس ثبت‌نام کنند و بتوانیم پوشش 100 درصدی پیش‌دبستانی را در استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: طرح‌های انسداد مبادی بی‌سوادی و شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، در تمام اسناد بالادستی ازجمله قانون اساسی، سند چشم‌انداز افق 1404 و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کودکان در استان وجود دارند که به دلایل مختلف به مدرسه مراجعه نکرده‌اند، گفت: طرح جامع ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل با همیاری استانداری، سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر نهادها در حال اجرا است و هدف آن، این است که هیچ کودکی به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نماند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار