وزارت جهاد کشاورزی۶۰ هزار شغل ایجاد می‌ کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزارت جهاد کشاورزی۶۰ هزار شغل ایجاد می‌ کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در بودجه سال آینده تا سقف ۶۲ هزارمیلیارد تومان برای حمایت از تولید و اشتغال و انعقاد توافقنامه بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشاورزی برای ایجاد ۶۰ هزار شغل توسط وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

نورمحمد تربتی نژاد سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص بررسی لایحه بودجه سال 98 در کمیسیون، گفت: روز گذشته با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان حفاظت محیط زیست، دیوان محاسبات وسایر مسئولان مهتمرین محورهای بودجه در زمینه جهاد کشاورزی بررسی شد.

افزایش سهم بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی از اهداف بودجه 98

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ، گفت: سیاست‌گذاری‌های لایحه بودجه سال ۹۸ مبتنی بر حمایت از معیشت عمومی، سلامت؛ عدالت اجتماعی، حمایت از تولید، اشتغال و افزایش سهم بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی؛ توجه به حوزه علم و فرهنگ؛ افزایش شفافیت و انضباط بودجه و افزایش پایداری بودجه در مقابل شرکت‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بودجه سال آینده تا سقف ۶۲ هزارمیلیارد تومان برای حمایت از تولید و اشتغال و انعقاد توافقنامه بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشاورزی برای ایجاد ۶۰ هزار شغل توسط وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

تخصیص 4 هزار میلیارد به منظور تامین و توزیع آب غیر از آب شرب شهری

تربتی نژاد با اشاره به اینکه حدود 2 هزار و 100میلیارد تومان به بخش کشاورزی با رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۹۷ برای حمایت از ۸ محصول اساسی، توسعه باغات اراضی شیب دار، انتقال آب، واکسیناسیون دام، بیمه محصولات کشاورزی اختصاص داده شده است، ادامه داد: ۴هزار میلیار تومان برای تامین و توزیع آب غیر از آب شرب شهری با رشد ۴۶ درصدی نسبت به سال ۹۷ در نظر گرفته شده است.

۲۷۸ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی به بخش محیط زیست با ۸۰ درصد رشد نسبت به سال ۹۷ اختصاص یافته است،

رشد 80درصدی اعتبار تملک دارایی بخش محیط زیست

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد در لایحه بودجه سال آینده ۲۷۸ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی به بخش محیط زیست با ۸۰ درصد رشد نسبت به سال ۹۷ اختصاص یافته است، خاظرنشان کرد: سایر جزئیات لایحه بودجه ۹۸ در بخش کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست از هفته آینده در جلسات کمیسیون کشاورزی بررسی می‌شود./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار