وزارت علوم سریعا وضعیت دانشجویان بورسیه را تعیین تکلیف کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزارت علوم سریعا وضعیت دانشجویان بورسیه را تعیین تکلیف کند

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خواستار تسریع در تعیین تکلیف متقاضیان جذب دارای بورسیه شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، صد و نود و چهارمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از ارائه گزارش نحوه فراخوان و جذب متقاضیان راتبه «بورسیه» و بلاتکلیف، علی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: هدف از این فراخوان دستیابی به آمار دقیق افراد جذب نشده است، به گونه‌ای که موانع قانونی و یا غیرقانونی در مسیر جذب این افراد با تفکیک تعداد متقاضیان در هر گروه آموزشی و … معین شده و این موانع نیز بررسی و رفع شوند.

وی افزود: درباره متقاضیان رتبه‌ای هم که تاکنون بلاتکلیف هستند، باید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عدم تعهد استخدامی آنان را به این هیئت اعلام کند تا زمینه انتقال این افراد به سایر دستگاه‌های دولتی فراهم شود.

در ادامه جلسه، سعید سهراب‌پور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، گزارشی درباره نحوه اجرای مصوبه جذب 100 نفر از نخبگان علمی توسط این بنیاد ارائه کرد.

وی در این زمینه گفت: در این روند جذب که بدون فراخوان انجام شد، 51 نخبه علمی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هایی بودند که در رتبه‌‎بند‌ی‌ها در میان 100 دانشگاه برتر جهان هستند، جذب هیئت‌های علمی دانشگاه‌‌های کشور شدند.

سهراب پور ادامه داد: 12 نفر از این نخبگان نیز که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های دارای شاخص‌های بنیاد بودند، به عضویت هیئت‌های علمی در آمده‌اند.

در پایان این جلسه نیز اعضای هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مقرر کردند درباره متقاضیان جذب و تبدیل وضعیت اعضای گروه معارف اسلامی، از این پس معاونت آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جمع امتیازات صلاحیت عمومی و توانایی علمی افراد تأیید شده را به هیئت اجرایی جذب دانشگاه‌ها ارسال کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار