وزارت نیرو با منع کشت برنج ۲۰۰ هزار نفر را بیکار می‌کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزارت نیرو با منع کشت برنج ۲۰۰ هزار نفر را بیکار می‌کند

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: بیخود می‌کنید که این دستور را به خوزستانی‌ها تحمیل می‌کنید چرا که ۲۰۰ هزار نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم از راه برنج کاری امرار معاش می‌کنند شما با چه دلیلی این اجازه را با انتقال آب خوزستان به آن استان می‌دهید؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر رعایت تقوای الهی و اجتناب از معصیت همچنین با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعث، اظهار داشت: حلبچه یکی از شهرهای عراق است اما به بدلیل طرفداری از جمهوری اسلامی ایران گرفتار این جنایت از سوی رژیم بعث شدند.

وی با بیان اینکه غرب بمب‌های شیمیایی را به صدام می‌فروخت، افزود: همین غربی‌های جنایت کار که امروز صدای جانبداری از حقوق بشر گوش فلک را کر کرده اینگونه جنایت‌های را انجام داده‌اند.

خطیب نماز جمعه این هفته شهرستان اهواز با اشاره به سالروز رحلت یادگار امام بیان کرد: حقیقتا مرحوم حاج احمد آقا بسیار به انقلاب خدمت کرد و س از رحلت امام خمینی(ره) نیز خالصانه پشت رهبر معظم انقلاب ایستاد و حتی در همان روز رحلت امام(ره) به حضرت آقا گفت که شما ولی ما هستید و اطاعت فرمان شما بر تمام ما واجب است.

وی با اشاره به سالروز ملی شدن صنعت نفت ادامه داد: در این اتفاق افراد بسیاری مانند آیت الله کاشانی و مصدق بسیار تلاش کردند اما مصدق در برهه‌ای به آرمان‌های اسلام و حتی آرمان‌های ملت ایران پشت پا زد و در واقع جنایت‌های بسیار زیادی از این شخص سر زد.

آیت الله حیدری تصریح کرد: متاسفانه اکنون در کشور جریانی را می‌بینیم که همان جریان‌ها و آرمان‌های فاسق و کفر آمیز این گروه را احیاء می‌کنند و خیابانی را به نام این شخص گذاشتند که این کار نوعی دهن کجی به حضرت امام محسوب می‌شود؛ امیدواریم دستگاه‌های انقلابی از این کار جلوگیری کنند زیرا این نوعی ارتجاع فرهنگی و سیاسی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نامگذاری خیابانی به نام مصدق بازگشت به گذشته است، عنوان کرد: انسان‌های انقلابی نباید به این ارتجاع راضی باشند.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز شهادت امام هادی(ع) و حلول سال جدید شمسی گفت: پیشاپیش به همه ملت ایران تبریک عرض می‌کنیم و باید خوشحال باشیم که ملت ایران همچنان به این عید باستانی وفادار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نشاط و شادی باید در چارچوب خود صورت بگیرد و دستگاه‌ها باید مروج نشاط مباح و حلال باشند، تاکید کرد: متاسفانه برخی‌ها میان شادی صحیح و شادی فاسق خلط می‌کنند اما با توجه به مقارنت روز اول فروردین و شهادت امام معصوم ان‌شاءالله مردم حرمت امام هادی(ع) را نگه خواهند داشت.

جنگ تحمیلی دوم

آیت الله حیدری با اشاره به چهارشنبه آخر سال افزود: تلفات امسال با تدابیر نیروهای امنیتی از سال‌های پیش بسیار کمتر بود و از حرکات زشتی که در سالیان گذشته صورت می‌گرفت کمتر دیده شد.

وی با اشاره به اجلاسیه اخیر مجلس خبرگان و صحبت پیرامون مسائل استان بیان کرد: با نقل روایتی از امام در آن مجلس گفتم که با گذشت قریب به 30 سال از جنگ دفاع مقدس اما مردم خوزستان همچنان درگیر آثار جنگ هستند و به جز جنگ تحمیلی صدامی مردم خوزستان درگیر جنگ با طبیعت یعنی انتقال آب این استان نیز هستند.

آیت الله حیدری تصریح کرد: از آثار جنگ با طبیعت می‌توان از ریزگردها، تعطیلی کشاورزی، خشکیده شدن و هزاران آثار زیان بار دیگر را برشمرد.

حمایت از کارگران

وی با اشاره به اقدام دیگر خود در این اجلاسیه اظهار داشت: کار دیگر پیگیری مشکل گروه ملی و کارگران نیشکر هفت تپه بود که دولت در راستای خصوصی سازی این بخش‌ها را به افراد ناتوان در این عرصه واگذار کرده و این واگذاری مشکلاتی را برای کارگران ایجاد کرده است.

خطیب نماز جمعه این هفته اهواز عنوان کرد: ماه‌ها است که حقوق کارگران پرداخت نشده و خانواده آنان دچار مشکلات معیشتی شده و در حق این افراد تبعی قائل شده‌اند.

وی تاکید کرد: هر 6 عضو مجلس خبرگان در خوزستان به رئیس جمهور نامه زدند و خواستار بازگشت این مجتمع‌های تولیدی به دولت شدند تا دولت اداره ان را به عهده بگیرد؛ ما اصل44 قانون اساسی را پذیرفته‌ایم اما هنگامی که نتیجه این ایجاد مشکل برای کارگران و عدم تولید است چه فایده‌ای دارد؟

آیت الله حیدری با اشاره به تهاجم وحشیانه فرقه شیرازی‌ها یا همان فرقه تشیع لندنی گفت: این اقدام نقشه‌ای دیکته شده از سوی انگلیس بود که به سعودی‌ها یک نوع خدمت داشته باشند زیرا باج خوبی از بن سلمان گرفته‌اند و یک مشت انسان منحرف دست آموز انگلیسی‌ها شده‌اند.

وی با اشاره به خودکشی جاسوس انگلیس در زندان تصریح کرد: بحث انتقال آب پروسه انگلیسی است تا میان ملت ایران اختلاف صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولان مربوطه عبرت بگیرند نه اینکه پس از انتقال آب خوزستان بگویید مردم خوزستان حق کاشت برنج ندارند؛ بیخود می‌کنید که این دستور را به خوزستانی‌ها تحمیل می‌کنید چرا که 200 هزار نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم از راه برنج کاری امرار معاش می‌کنند شما با چه دلیلی این اجازه را با انتقال آب خوزستان به آن استان می‌دهید؟ این تبعیض را هرگز نمی‌پذیریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار