وزارت کار مانع از اشتغال نیروهای غیربومی در خوزستان شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزارت کار مانع از اشتغال نیروهای غیربومی در خوزستان شود

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازرسان وزارت کار مانع از اشتغال نیروهای غیربومی در خوزستان شوند زیرا همین عامل برای اشتغال‌زایی خوزستان کفایت می‌کند و نیازمند ایجاد ظرفیت جدید نیستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جواد کاظم نسب الباجی امروز در پانزدهمین نشست شورای اشتغال استان خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: خوزستان باوجود برخورداری از تمامی نعمت‌ها اما در بیکاری رتبه سوم کشور را دارا است.

وی با اشاره به این‌که علت اول مشکلات خوزستان بی توجهی و بی مهری مرکز نشین‌ها است، بیان کرد: در دوره وزارت قبل نیز به جد شاهد این بی مهری مرکزنشینان بودیم، این بی مهری سبب شد اکثر مدیران غیربومی به عنوان مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های خوزستان انتخاب شوند که این مساله مشکلاتی را به همراه داشته است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صنایع فولاد خوزستان می‌تواند تمام شرکت‌های زیر مجموعه را تغذیه کند، ادامه داد: برای حل مشکلات شرکت‌ها که به دنبال واگذاری آنها به بخش خصوصی هستیم ابتدا باید مشکلات آنها را حل و برطرف کرد تا شاهد اعتراضات کارگری نباشیم.

وی با اشاره به این‌که نیروهای متخصص خوزستانی در حاشیه اشتغال استان قرار گرفته اند، افزود: شروع فاز دوم طرح مقام معظم رهبری می‌تواند اشتغال گسترده‌ای را ایجاد کند، توسعه و احیای نخیلات خوزستان نیز می‌تواند در این زمینه نقش به سزایی داشته باشد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک کشاورزی در استان خوزستان گفت: باوجود ظرفیت‌های بسیار کشاورزی در استان خوزستان اما تا امروز شاهد احداث چنین شهرکی نبودیم.

وی افزود: به سرمایه‌گذاری در بازار عراق باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد که در این زمینه از شهرک حوزه‌های مختلف می‌توان برای ایجاد شرایط سرمایه گذاری استفاده کرد.

آیا دستی وجود دارد که نمی گذارد خوزستان پیشرفت کند

در ادامه این نشست حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نتیجه‌ عملی که باید به عنوان خروجی سفرهای وزرا دیده شود؛ حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که آیا دستی وجود دارد که نمی‌گذارد خوزستان پیشرفت کند، افزود: حتی نیروهای غیربومی دیگر در استان خوزستان حضور پیدا نمی‌کنند و خوزستانی‌ها نیز از این استان در حال مهاجرت هستند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگترین معضل و دغدغه اصلی خوزستان بیکاری است، گفت: عده بسیاری از خوزستانی‌ها در دیگر استان‌ها به بدترین وجه کار می‌کنند با وجود آنکه استان خوزستان از ظرفیت اقتصادی بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که تعاونی‌های بسیاری در خوزستان وجود دارد اما اکنون اکثر تعاونی‌ها از بین رفته یا مغروض شده‌اند، افزود: در بخش‌های مختلف می‌توان سرمایه گذاری کرد اما این اقدام معطل مانده و مردم در فقر به سر می روند.

ناصری نژاد: بازرسان وزارت کار مانع از اشتغال نیروهای غیربومی در خوزستان شوند زیرا همین عامل برای اشتغال‌زایی خوزستان کفایت می‌کند و نیازمند ایجاد ظرفیت جدید نیستیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار