وزیر آموزش و پرورش: معلمان حق التدریس با تصویب مجلس استخدام می شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر آموزش و پرورش: معلمان حق التدریس با تصویب مجلس استخدام می شوند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب کلیات طرح استخدام معلمان حق التدریس در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با تصویب جزئیات این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات و صحن علنی، شاهد استخدام همکاران حق التدریس در سراسر کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدمحمد بطحائی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به بلاتکلیف ماندن معلمان حق التدریسی در مناطق دوره افتاده کشور و استخدام نشدن آنها گفت: اخیرا مجلس شورای اسلامی طرحی را به تصویب رسانده که کلیات آن نیز به تصویب رسیده است و اکنون منتظر تصویب جزئیات این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستیم.
به گفته بطحائی تا زمان تصویب و ابلاغ این طرح در مجلس، کما فی السابق مناطق و رشته های مختلف با رعایت شرایط قانونی از نیروهای حق التدریس استفاده خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد با عنایت به اهمیت و اولویت مجلس به این مهم، با لحاظ نظرات کارشناسان آموزش و پرورش نگرانی ها در خصوص رعایت و توجه به ترکیب نیروها لحاظ شود و در غیراین صورت به کیفیت ترکیب نیروها لطمه خواهد خورد.
بطحائی تاکید کرد: نحوه ترکیب نیروهای آموزش و پرورش به گونه ای است که نبود هماهنگی آن به نیروها و ترکیب ضربه خواهد زد.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به زیادتر بودن جمعیت کلاسهای درس از حد استاندارد، اظهار داشت: تراکم دانش آموزان در کلاس یک قاعده (Norm) تعریف شده در دوران مختلف تحصیلی دارد از این رو ضمن تایید افزایش تعداد دانش آموزان در کلاسها که به بیش از حدنصاب تعیین شده رسیده است، ما یک حد نصاب تعریف شده ای به تفکیک شهر و روستا داریم و احتمال دارد در برخی مناطق، این تراکم به نسبت سال قبل افزایش پیدا کرده باشد اما هنوز تا خط قرمز ما که استاندارد ماست، فاصله دارد.
وی افزود: به لحاظ مقتضیات جمعیتی، در روستاها و در دوره ابتدایی این تراکم پایین‌تر و در متوسطه اول و دوم به جهت اینکه بتوانیم نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کنیم، رو به افزایش است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارتخانه خواستم طی هفته های جاری و آینده که سازماندهی نیروی انسانی تمام شد و فرصت کنترل فراهم‌تر می شود، این موضوع را بررسی مجدد کرده و چنانچه در مواردی حد نصاب کلاس از استاندارد اعلام شده بالاتر رفته است، مساله برطرف شود تا به کیفیت آموزشی دانش آموزان و نحوه تدریس معلمان لطمه‌ای وارد نشود.
به گفته وی تراکم کلاس در مواردی که فضای کلاسها مناسب و استاندارد نبود، لزوما کاهش پیدا کرده است چراکه برخی مکانها و کلاسها بنا به اجبار تبدیل به کلاس شده اند و به ناچار در اینگونه کلاسها بین 17 تا 18 دانش آموز کلاس بندی شده اند تا اینکه محلی استاندارد و مناسب برای آنها ایجاد شود.

**منافع ملی خط قرمز ما در مقابل بدعهدی های آمریکا
بطحائی در پاسخ به خبرنگاری که خواستار توضیح موضع وی به عنوان عضوی از دولت دوازدهم درمقابل بدعهدی های آمریکا، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، دکتر روحانی رئیس جمهوری و شخصیت ها و مدیران ارشد نظام همواره تاکید داشته و دارند که «خط قرمز ما منافع ملی ماست»از این رو هر تصمیمی که هر چند در مسیر درست و عاقلانه بر اصول دیپلماسی طی شده در برجام، هر گاه مسئولان کشور ما احساس کنند به دلیل بد عهدی یکی از طرف های مذاکرات که الان آمریکا تعزیه گردان شده حتما مقابله به مثل خواهد شد.
وی همچنین تاکید کرد: تمام گروه های سیاسی و نهادهای حاکمیتی روی این موضوع نظر مشترک داشته و لذا امیدواریم طرف های خارجی ما عاقلانه و مطابق با پروتکل های دیپلماسی که جلو آمدند اجازه ندهند که کشوری مانند آمریکا منافع دیگران را به خطر بیاندازد.
وزیر آموزش و پرورش در عین حال تصریح کرد: آمریکا تاکنون تعهد به اخلاق و روابط را اثبات نکرده ولی خط قرمز ما منافع ملی ماست و اگر احساس شود کسی از این خط قرمز عبور می کند با آن برخورد خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار