وزیر نفت به مساله انتخاب هیات مدیره غیربومی پتروشیمی مارون ورود کند

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر نفت به مساله انتخاب هیات مدیره غیربومی پتروشیمی مارون ورود کند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب و معرفی هیات مدیره کاملا غیربومی شرکت پتروشیمی مارون (اهواز و ماهشهر) باعث تلخ کامی مردم و جوانان این مناطق شده است و وزیر نفت باید به این مساله ورود کند.

جواد کاظم‌نسب الباجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: در انتصاب اعضاء هیات مدیره پتروشیمی مارون به ماده 241 قانون اساسی توجه نشده است که باید در این موضوع وزیر نفت ورود و مساله را حل کند.

وی افزود: هفته گذشته در احکامی چهار فرد غیربومی از استان اصفهان به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت پتروشیمی مارون منصوب شدند که در انتخاب آن‌ها توان و ظرفیت‌های تخصصی استان نادیده گرفته شد و این مساله‌ای است که مورد اعتراض نمایندگان خوزستان است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخاب و معرفی هیات مدیره کاملا غیربومی شرکت پتروشیمی مارون اهواز و ماهشهر باعث تلخ‌کامی مردم و جوانان این مناطق شده است و وزیر نفت باید به این مساله ورود کند.

کاظم‌نسب الباجی عنوان کرد: بدون تردید استمرار این روند متضاد با مصالح عالیه نظام اسلامی، رهنمودهای مقام معظم رهبری و رویکردهای دولت تدبیر و امید در حوزه‌های نفت و پتروشیمی است و در آینده می‌تواند منجر به پیامدهای اجتماعی و امنیتی غیرقابل پیش‌بینی شود و مسولان کشور باید به این امر مهم توجه کنند.

وی خطاب به وزیر نفت گفت: امروز مردم محروم منطقه غیزانیه که شامل 80 روستا بوده چیزی جز آلایندگی، رهاسازی گازهای سمی و مواد نفتی سهم دیگری از صنایع نفتی پیرامون خود به ویژه نفت مارون ندارند، به طوری که سالانه ده‌ها نفر از ساکنان این منطقه به دلیل بیماری‌های تنفسی، پوستی و سرطان راهی بیمارستان‌ها و بعضا گورستان‌ها می‌شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه میلیاردها دلار عوارض و عواید صنعت نفت سالانه به جای وصول در استان به حساب‌های متمرکز در اصفهان و تهران سرازیر می‌شود و عواید آن در تقویت زیرساخت‌ها و گسترش مراکز تفریحی و رفاهی شهرهای مذکور ظهور و بروز می‌یابد.

کاظم‌نسب الباجی اظهار کرد: وضعیت نامناسب بسیاری از مناطق نفتی خوزستان و اهواز ناشی از بکارگیری اعضای هیات مدیره غیربومی و فاقد تعهد نسبت به منطقه و استان است که برخلاف ماده 241 قانون تجارت هر کدام بطور همزمان در چند واحد اقتصادی و صنعتی عضو هیات مدیره هستند.

وی ادامه داد: بسیار مایه تعجب است در استانی که صنعت نفت، پتروشیمی و محل پرورش کارشناسان و متخصصان کارآمد در این حوزه‌هاست، احکام مدیریتی بنام نیروهای پروازی و نورچشمی‌ها صادر می‌شود تا این چنین شرایط سخت و نامناسبی برای خوزستان و دیگر مناطق محروم رقم بخورد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وزیر نفت ضمن دستور بررسی موضوع و تجدیدنظر در تصمیم متولیان این بخش، بر بکارگیری نیروهای بومی در مجموعه پتروشیمی مارون و عمل به تعهدات، مسئولیت‌های اجتماعی و تعریف فرصت‌های شغلی خاص برای جوانان منطقه تاکید کند.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار