وضعیت استخدام معلمان تا پایان برنامه ششم توسعه تعیین تکلیف می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

وزیر آموزش و پرورش گفت: وضعیت استخدام معلمان تا پایان برنامه ششم توسعه تعیین تکلیف می‌شود و افراد دارای شرایط به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند.
محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در حاشیه بیستمین برنامه گفت‌وگوی هفته که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تکلیف قانونی این وزارتخانه برای استخدام معلمان تا پایان برنامه ششم توسعه است.
وی درمورد پیش ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس غیردولتی هم اظهارداشت: پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی و آزمون‌های ورودی این مدارس در شرایط کنونی رویه متداول نیست چراکه نوعی اضطراب را در میان خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد می‌کند. این موضوع مخل جریان تربیت و غیرقانونی است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره پرداخت حقوق حق التدریس معلمان در اسفند ۹۸ گفت: پیشتر اعلام شد که سیاست  این وزارتخانه در پرداخت حق التدریس شاغلان و بازنشستگان با گذشته تغییری نداشته است و افراد متناسب با میزان کار حقوق دریافت می‌کنند.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: اگر در محاسبه حقوق برای برخی همکاران ابهام وجود دارد، می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند. احتمال دارد با توجه به این که این مبلغ به طور کامل پرداخت نشده این شائبه ایجاد شده باشد.

به گزارش ایرنا، پیشتر در فضای مجازی عنوان شده بود که که میزان پرداخت معلمان حق التدریس کمتر از حد کارکرد آنها به دلیل آموزش در فضای مجازی پرداخت شده است.

وی همچنین درباره افزایش حقوق سرایداران مدارس گفت:  تغییر در حقوق این نیروها جزو اختیارات آموزش و پرورش نیست اما فرایند اداری آن آغاز شده و در حال پیگیری است.

وزیر آموزش و پرورش درمورد فروش کتاب های درسی سال تحصیلی آینده هم اعلام کرد که فروش اینترنتی کتاب‌های درسی مانند سال‌های گذشته انجام می‌شود و تنها تفاوت در این است که  کتاب‌ها به QR code مجهز شدند و امکان استفاده از این کتاب‌ها و مکمل‌های آموزشی بواسطه بستر مجازی فراهم شد.

حاجی میرزایی همچنین درباره بازگشایی مدارس و تداوم آموزش مجازی یادآور شد: بازگشایی مدارس یا ادامه آموزش مجازی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی ادامه داد:اگر امکان حضور در مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا میسر نباشد، آموزش مجازی تداوم پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنین برای تکالیف نوروزی سعی شده تا در دوره ابتدایی بر موضوعات هنر، داستان و عکس تاکید شود تا نوروز ارتباط دانش‌آموزان توام با ذوق دانش آموزان همراه باشد.

حاجی میرزایی در پاسخ به سوالی  درباره فعالیت مراکز اسکان فرهنگیان در ایام نوروز افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش هرساله کمک موثری برای اسکان شهروندان داشته است تا زمانی که اجازه بازگشایی این مراکز را دریافت شود،  این مراکز بسته پذیرای فرهنگیان نخواهند بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار