وضعیت استخدام نیروهای پیش از سال ۹۲ تا بهار امسال نهایی می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته در حوزه تخصیص منابع بیش از ۱۴۰ درصد از بودجه مصوب این وزارتخانه دریافت شد که یک رقم بی‌سابقه در آموزش و پرورش است.
محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در دوازدهمین شماره برنامه تصویری «نگاه هفته» آموزش و پرورش افزود: زیرنظام منابع مالی یکی از موضوعات اجرایی آموزش وپرورش براساس سند تحول بنیادین است که در حوزه‌های تامین، تخصیص و مصرف منابع موضوع در سال گذشته مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: آموزش و پرورش در هر سه عرصه باید تلاش‌هایی انجام می‌داد، بنابراین حوزه تامین منابع افزایش یافت.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور از ۱۰ و سه دهم به بالای ۱۳ رسید که این رقم نشان دهنده وضعیت بهتری نسبت به سال‌ گذشته است.

حاجی میرزایی با اشاره به تخصیص بیش از ۱۴۰ درصد از بودجه مصوب خاطرنشان کرد: برای پرداخت مطالبات همکاران، در حوزه تخصیص همه شهرستان‌ها از نظر شاخص‌های کیفی و آموزشی رده بندی و به میزان وضعیت نیروی انسانی و منابع مالی مرتب شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه تخصیص منابع به منظور دستیابی به عدالت، بیشتر تمرکز از نظر نیروی انسانی و منابع مالی به مناطق کمتر برخوردار است.

وضعیت استخدام نیروهای پیش از سال ۹۲ تا بهار امسال نهایی می شود

وزیر آموزش و پرورش بهبود وضعیت نیروی انسانی نیز از دیگر موضوعات مورد توجه این وزارتخانه براساس سند تحول بنیادین بیان کرد و گفت: در حوزه نیروی انسانی درحال رسیدن به یک آرامش نسبی در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش هستیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: تعهدات ایجاد شده برای استخدام باید سرو سامان پیدا کند، از این رو وضعیت همه افرادی که پیش از سال ۹۲ با ما همکاری کردند، روشن شد و تا بهار امسال نهایی می شود، بنابراین تعهدی نسبت به تعهدات گذشته نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: همچنین استخدام افراد در آموزش و پرورش پس از سال ۹۲ به این سمت هم از مسیر دانشگاه فرهنگیان و رجایی صورت می‌گیرد که از طریق دانشجو معلم و ماده ۲۸ می توانند هر ساله متناسب با وضعیت نیرو جذب کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در این مدت، به سمت جذب نیروی توانمند و سازمان‌یافته و دقیق در آموزش و پرورش نزدیک می شویم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: همچنین مصوبه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ شده و روی ضوابط معلمی در دبیرخانه شورای آموزش عالی کار می‌شود تا وضعیت نیروی انسانی آرامش بیشتری پیدا ‌کند و نیروها با اطمینان خاطر و امنیت شغلی بهتری بتوانند به کار خود ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش پیشتر از تعیین تکلیف تمام مشمولان قانون استخدام در سال ۱۴۰۰ خبر داده بود. وی در این باره گفت: نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از مشمولان به شمار می‌روند. حدود دو سوم این نیروها وارد دانشگاه فرهنگیان شده‌اند و مابقی نیز در ماه های نخست سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف می شوند. همه آنان در دوره یک ساله دانشگاه فرهنگیان شرکت خواهند کرد.

اولویت‌های سال ۱۴۰۰ آموزش و پرورش

وی در ادامه تمرکز بر اجرای زیرنظام‌های سند تحول بنیادین را از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال گذشته و همچنین سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: برای اجرای سند تحول ۶ زیر نظام تایید، تصویب و ابلاغ  شده و همچنین برای اجرای هرکدام این زیرنظام‌ها مسوولی تلاش می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: زیرنظام مجموعه‌ای از اهداف، راهبردها و اقدامات است که این اهداف و اقدامات و راهبردها هم‌وزن نیستند و برخی اولویت بیشتر یا تقدم زمانی بیشتری دارند.

حاجی میرزایی ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۰ تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین است که پنج تحول اساسی نیروی انسانی، برنامه درسی ملی، مدرسه و دانش‌آموز، نظام سنجش و ارزشیابی در اولویت امور قرار دارند.

وی یادآور شد: استمرار آموزش در بستر شاد و فضای مجازی و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای شروع سال تحصیلی و به پایان بردن سال تحصیلی جاری از دیگر اموری است که در سال ۱۴۰۰ به طور ویژه به آن پرداخته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکپارچه سازی سامانه‌ها که اسفند سال گذشته به پایان رسید، نیز در حال تست شدن است. همچنین برای سند دار شدن املاک آموزش و پرورش تعیین اولویت شده که با توافقات سازمان ثبت اسناد و بنیاد مسکن قرار شد همه دفاتر و همه املاک دارای سند شود.

برنامه تصویری «نگاه هفته»، برنامه‌ای با حضور وزیر آموزش‌وپرورش است که محسن حاجی میرزایی در آن به تشریح برنامه و فعالیت‌های آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت، می‌پردازد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار