وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی رصد می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی رصد می شود

معاون پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی گفت: طرح رصد اشتغال در این دانشگاه طی دو مرحله اجرا می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، مهدخت بروجردی علوی گفت: مسئله رصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاه موضوعی بسیار مهم و از جمله وظایفی است که مسئولیت آن به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور و به خصوص دفاتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی، سپرده شده و این امر در دانشگاه جامع علمی کاربردی با سرعت در حال انجام است.
وی طرح رصد اشتغال در دانشگاه جامع علمی کاربردی را شامل دو مرحله عنوان کرد و افزود: در فاز نخست این طرح، ورودی های سال ۱۳۹۰ به بعد، طی یک فراخوان پیامکی، برای ثبت وضعیت شغلی خود فراخوانده می شوند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: در مرحله دوم با راه اندازی و تکمیل سامانه رصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاه و متعاقب آن تشکیل باشگاه دانش آموختگان، فصل جدیدی از خدمت رسانی به دانش آموختگان این دانشگاه انجام خواهد شد.
بروجردی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع اشتغال و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار گفت: یکی از مزایای رصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها، مشخص شدن سهم هر دانشگاه در پر کردن شکاف میان نیازهای بازار کار نیروی انسانی ماهر و متخصص است که از ملزومات توسعه پایدار جوامع به شمار می رود.
وی عنوان کرد: به نظر می رسد دانشگاه جامع علمی کاربردی با ساختار آموزشی متفاوت خود در پر کردن این شکاف سهمی بسزا داشته باشند.
معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانش آموختگان این دانشگاه درخواست می شود با مشارکت حداکثری در اجرای این طرح، در اعتلای جایگاه واقعی دانشگاه و نیل به اهداف عالیه آن مشارکت فعال داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار