وعده سازمان برنامه برای تحقق بودجه مهارت افزایی دانشگاهها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم از وعده سازمان برنامه و بودجه برای تحقق ۳۰ تا ۴۰ درصد از بودجه درخواستی برای طرح اشتغال پذیری و مهارت افزایی خبرداد.

محمد رضا آهنچیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح اشتغال پذیری و مهارت افزایی دانشجویان گفت: طرح اشتغال پذیری و مهارت افزایی دانشجویان از سیاست های آموزشی وزارت علوم در دانشگاههای کشور است.

وی ادامه داد: این طرح از مهر سال گذشته در حال اجرا است و انتظار دانشگاه ها در این خصوص در حال حاضر مباحث بوجه ای است که با سازمان برنامه بودجه نیز دراین زمینه رایزنی هایی را انجام داده ایم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: قرار شده از ۱۴۰ میلیارد تومان اعتباری که برای این طرح از سازمان برنامه و بودجه درخواست داشته‌ایم، ۳۰ تا ۴۰ درصد آن محقق شود.

وی یادآورشد: گزارش هایی که ما از دانشگاه ها دریافت کرده ایم نشان می دهد که دانشگاه ها اقدامات خوبی بدون اینکه بودجه مذکور را وصول کرده باشند، انجام داده اند.

آهنچیان به بازنگری برنامه های درسی، جهت دادن برنامه ها به سمت برنامه های عملی، استفاده حداکثری از پتانسیل سازمان های موازی مانند دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان آموزش های فنی و حرفه ای، ارتباط با نهادها، ارتباط با سازمان تحقیقات کشاورزی برای رشته های کشاورزی اشاره کرد و گفت: این ها مجموعه ای از برنامه هایی است که توسط دانشگاه ها دراین زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین مصوبه ای دراین زمینه داشتیم که منجر به تفاهم نامه ای با امضای دو وزیر علوم و جهاد کشاورزی شد که براساس آن دانشجویان توانستند در جهاد کشاورزی به کارروزی مشغول شوند.

آهنچیان افزود: اگر حمایت سازمان برنامه باشد انتظارات ما از دانشگاه ها بالاتررفته و نتایج بهتری خواهیم داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار